advertise
سنگ کویرات

دیوار چینی با قلوه سنگ

ابتدا به ساکن می توان گفت دیوار چینی با سنگ قلوه از مزایای فراوانی برخوردار می‌باشد. به دلیل تنوع در رنگ سنگ‌ های رودخانه علاوه بر دیوار چینی با سنگ قلوه شما می‌ توانید از این سنگ ‌ها جهت دیزاین و زراحی انواع فضا ها به کار ببرید. زیبایی، جذابیت، قیمت مناسب، مقاومت، استحکام و… سنگ‌های رودخانه ‌ای سبب شده است تا طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. علاوه بر اینکه دیوار چینی با سنگ قلوه انجام می شود، دارای کاربرد بی ‌شماری است. در جهت دیوار چینی با سنگ قلوه در نظر داشته باشید، سنگ ‌های رودخانه ‌ای از انواع مختلف و سایز های متفاوتی برخوردار هستند. به همین منظور، شما بر حسب نیاز و کارایی می ‌توانید این نوع سنگ را خریداری کنید. توجه داشته باشید، دیوار چینی با سنگ قلوه سفید و مشکی هماهنگی زیادی با سایر دکوراسیون ایجاد می‌ کند. سنگ رودخانه ‌ای رنگی که به سنگ ‌های قلوه ‌ای نیز معروف هستند، و دیوار چینی با سنگ قلوه نقش زیادی در زیبایی، جذابیت و.... محیط ایفا می‌ کنند. به عبارتی می توان گفت که این نوع سنگ با انواع سبک معماری هارمونی خاصی ایجاد می‌ کند. به طوری‌که شما می‌توانید در جهت دیوار چینی با سنگ قلوه، سنگ‌ هایی در ابعاد و رنگ‌ های متنوعی را انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید سنگ رودخانه ‌ای سفید قابلیت اجرا در کنار سایر سنگ‌ ها در دیوار چینی با سنگ قلوه را دارد. به طور معمول جهت دیوار چینی با سنگ قلوه از سنگ‌ هایی به رنگ زرد، قهوه ‌ای کمرنگ، قهوه ‌ای پر رنگ و… استفاده می ‌شود. دیوار چینی با سنگ قلوه ‌ای فضای سبز، نمای شومینه و… بسیار قابل توجه می ‌باشد. به کار بردن دیوار هایی که در آن ها سنگ های رودخانه ای به کار برده شده است در کنار استخر ها منظره های زیبایی را در فضای باف و ویلای ما درست می کند.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

توجه داشته باشید که دیوار چینی با سنگ قلوه در مقایسه با سایر دیوار چینی ها دارای هزینه و مصالح کمتری می باشد. دیوار چینی با سنگ قلوه دارای نکاتی می باشد که در این قسمت به هری یک از این موارد پرداخته شده است. نحوه دیوار چینی با سنگ قلوه به گونه ای می باشد که در ساخت دیوار هایی از جنس سنگ ضروری است که مانند کار های عمرانی دیگر مصالح استاندارد و مرغوب انتخاب شوند و همچنین در اجرای آن اصول کلی مربوطه رعایت شود. لازم به ذکر است که بدانید دیوار های سنگی از نظر نوع سنگ های به کار رفته در آن ها و نوع ساخت شاندارای انواع مختلفی می باشد. دیوار چینی با سنگ قلوه دارای اصوالی می باشد که باید رعایت شود. به عبارتی سنگ باید در دیوار به حالت طبیعی یعنی در راه خواب خود قرار داده شود. به طور کلی، راستای نیروهای وارده بر روی هر قطعه سنگ ساختمانی‌، باید عمود بر رگه یا خواب طبیعی آن باشد. نکته ی دیگر در دیوار چینی با سنگ قلوه ای این است که سنگ ها وزن های متفاوتی به خود اختصاص می دهند. البته در نقطه ی مقبل ابعاد سنگ معیار مناسبی برای سنجش تناسب آن برای استفاده در بناهای سنگی نیست. در کل وزن یک پاره سنگ طبیعی که برای ساختن دیوار چینی با سنگ قلوه انتخاب می ‌شود باید در حدی باشد که یک نفر بتواند آن را برداشته و در دیوار جای دهد. ازاین جهت سنگ‌ هایی با وزن مخصوص کم، به نسبت دارای ابعاد بزرگتری می باشد و بنا های زیباتر و مستحکم تری به وجود خواهد آورد. ولی باید توجه داشت که اغلب، مقاومت فشاری سنگ با وزن مخصوص آن رابطه مستقیم داشته و استفاده از سنگ ‌هایی با وزن مخصوص کم برای دیوار های باربر توصیه نمی ‌شود. به طور کلی می توان گفت که ورزت سنک ها رودخانه ای نباید به گونه ای باشد که به پایه های اصولی دیوار ها فشاری وارد کند.


نحوه قرار دادن سنگ در دیوار چینی با سنگ قلوه دارای نکاتی می باشد. در ابتدا اینکه در دیوار چینی با سنگ قلوه توجه داشته باشید، باید با استفاده مناسب از سنگ‌ های کوتاه ریشه یا به عبارتی راسته و بلند ریشه که به اصطلاح کله و عمقی است، قفل و بست لازم را ایجاد کرد. لازم به ذکر است که بدانید ریشه سنگ در دیوار نباید از پانزده سانتی متر کمتر باشد. به طور کلی به ازای هر دو سنگ راسته، حداقل یک سنگ کله و در هر متر مربع نمای دیوار، حداقل یک سنگ عمقی باید به کار رود. به زبان دیگر می توان گفت که در هر رج بایستی یک سوم سنگ‌ ها، سنگ کله باشد. در دیوار چینی با سنگ قلوه که بین فضای داخلی و خارجی یک ساختمان در منطقه رطوبتی قرار دارند، بهتر است اندازه ریشه سنگ‌ های عمقی به اندازه دو سوم کلفتی دیوار، و نه بیشتر، در نظر گرفته شود. زیرا سنگی که ریشه آن تمام کلفتی دیوار را تحت پوشش قرار دهد ممکن است باعث نفوذ رطوبت از خارج دیوار به داخل ساختمان شود. پشت این سنگ عمقی، به نسبت ضخامت دیوار، یک سنگ راسته یا یک سنگ کله قرار می‌گیرد. برای دیوار چینی با سنگ قلوه نمی توان از هر نوع سنگ های رودخانه ای استفاده کرد. بلکه ویژگی ‌های سنگ رودخانه ‌ای مناسب باید بر اساس نوع استفاده، محل استفاده و بودجه کارفرما برای نما سازی انتخاب شوند. بااین‌حال، برخی از ویژگی‌هایی که کیفیت سنگ رودخانه را در جهت دیوار چینی با سنگ قلوه تعیین می مند برای شنا آورده شده است. جنس سنگ رودخانه در جهت دیوار چینی با سنگ قلوه باید در مقابل نور خورشید بادوام باشد.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

به عبارت دیگر، یک سنگ رودخانه با کیفیت باید در مقابل نمک ‌ها و اسید ها مقاوم باشد، اگر سنگ رودخانه استخر یا دیوار ساختمان با برخورد با کلر آب مقاومت خود را از دست بدهد، به‌مرور زمان به تکه ‌های کوچک‌ تری تبدیل می‌ شود و برای تعمیر ساختمان هزینه اضافه زیادی ایجاد می ‌کند. در صورتی که بخواهید دیوار چینی با سنگ قلوه را بدون به کار بردن سیمان ایجاد کنید، به همین منظور سنگ‌ های رودخانه‌ ای با کیفیت، با چسب ‌های سنگ روی دیوار های گچی می‌چسبند، ولی در سنگ‌ های بی ‌کیفیت پس از مدتی از روی دیوار می‌افتند. علاوه بر کیفیت جنس سنگ رودخانه‌ای، سنگ باید با عناصر زیبایی بخش ساختمان در دیوار چینین با سنگ قلوه سازگار و هماهنگ باشد. حتی سنگ‌ های با کیفیت هم در بلند مدت از روی دیوار م ی‌افتند، برای تعمیر و نگهداری این سنگ ‌ها باید ارتفاع دیواری که سنگ‌ های رودخانه‌ ای روی آن می‌ چسبند را قبل از ساخت ‌و ساز در نظر بگیریم. با توجه به تمامی مواردی که در مورد دیوار چینین با سنگ های قلوه ای گفته شد، شما می توانید از فروشگاه سنگ کویرات تمامی محصولات مورد ظر خود را با کیفیت بالا و در عین حال کمترین قیمت خرید تهیه نمایید. در ضمن کارشنان ما در خدمت شما عزیزان می باشند تا شما را در این زمینه بیشتر راهنمایی سازند. تنها کافی ست از طربق شماره های ثبت شده در فروشگاه سنگ کویرات با کارشناسان ما ارتیباط برقرار کنید.