advertise
سنگ کویرات

ساخت حوض با قلوه سنگ

ابتدا به ساکن در موضوع این مقاله تحت عنوان ساخت حوض با قلوه سنگ باید گفت که اگر به خاطر داشته باشید در زمان های قدیم وقتی وارد خانه ی مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها می شدید، با منظره های زیبایی روبرو بودید. در واقع، زندگی در زمان های قدیم رنگ و بوی دیگری داشت. یکی از این موارد وجود حوض در وسط حیاط خانه بود. به عبارتی، ساخت حوض با قلوه سنگ به صورت سنتی در طراحی خانه باغ ایرانی همراه با درختان زیبا، فضای بی ‌نظیری را برای مهمانی ‌های تابستانی رقم می زند. تصور کنید اگر ساخت حوض با قلوه سنگ در حیاط همراه با ماهی قرمز باشد، چه منظره زیبایی را ایجاد می‌کنند. لازم به ذکر است که بدانید قبل از اینکه فرهنگ مردم به سمت مدرن شدن برود، مردم در خانه‌ هایی با حیاط‌ های بزرگ زندگی می‌ کردند. حیاط ‌هایی که وجود ساخت حوض با قلوه سنگ، انواع گلدان و درخت جزء لاینفک آن محسوب می ‌شدند. اما امروزه این خانه‌ ها نقش نوستالژیک پیدا کرده اند و با پیشرفت آپارتمان سازی به طور تقریبی خانه ‌های معدودی حوضچه حیاط دارند. توجه داشته باشید یکی از المان ‌هایی که یادآور معماری سنتی ایرانی است، ساخت حوض با قلوه سنگ است. از طرفی امروزه علی رغم تمامی پیشرفت های تکنولوژی و وجود وسایل جدید، باز هم بازگشت به سبک قدیم و زندگی به روال گذشته خانه مادربزرگ و پدربزرگ های ما به یک رویا تبدیل شده است. به همین جهت طراحان دکوراسیون ضمن توجه به دیزاین منازل مسکونی مدل جدید به فکر زیبا سازی حیاط خانه ها و دکوراسیون خارجی و داخلی خانه های امروزی به سبک و سیاق قدیم هم هستند. البته در نظر داشته باشید یکی از راهکار ها و ایده های پیش روی آن ها برای دستیابی به این هدف بزرگ، طراحی و ساخت حوض با قلوه سنگ در خانه های با متراژ متوسط و بالاست که می توان بدین وسیله رنگ و بوی خانه های قدیمی را باری دیگر در زندگی امروزی ما جلوه گر نمود. لازم به ذکر است که بدانید یکی از اصلی ترین ویژگی های طراحی و ساخت حوض با قلوه سنگ در حیاط ایرانی ظرافت کاری آن می باشد. البته فرم های هندسی یک حوض ایرانی در زیبایی صد چندان آن نیز نقش پررنگی دارد. تنوع شکل حوض ایرانی از دایره ساده گرفته تا انواع طرح های دیگر هندسی را شامل می شود، که در ادامه بیشتر به آن پرداخته می شود.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

در واقع، این استخر های کوچک که در وسط حیاط خانه‌ های قدیمی قرار دارند، به اشکال مختلف طراحی و ساخته می ‌شوند. ساخت حوض با قلوه سنگ در طراحی حیاط منزل ایرانی بستگی به فضای حیاط دارد، برخی از حیاط‌ ها بزرگ هستند و این امکان را برای شما فراهم می سازد تا ساخت حوض با قلوه سنگ را در ابعاد بزرگ طراحی کنید. اشکال ساخت حوض با قلوه سنگ می‌ تواند بیضی، دایره، چهار گوش، مستطیل، شش ضلعی، هشت ضلعی، نه ضلعی و دوازده ضلعی باشد. از آنجایی که قلوه سنگ ها از دل طبیعت یافت می شوند و طی پردازش هایی که روی آن ها انجام می شود، سطحی صاف و براق پیدا می کنند. به همین منظور می توانید با به کارگیری این نوع سنگ ها در ساخت حوض با قلوه سنگ با ترکیب رنگ و اندازه های مختلف بهترین فضا را برای خود ایجاد نمایید. البته برای اضافه نمودن یک عنصر منحصر به فرد به حیاط یا باغ، می‌ت وان گلدان، گیاهان، آبنما و وسایل زیادی را خریداری نمود. همچنین با استفاده از لوازم دور ریختنی، می‌توان آبنما های خلاقانه ‌ای در کنار ساخت حوض با قلوه سنگ را ایجاد کرد. از دیگر ویژگی ساخت حوض با قلوه سنگ مقاومت بالای آن در مقابل ضربه و سایش است. به دلیل اینکه حوض در حیاط خانه ساخته می‌شود و در برابر مستقیم انواع شرایط آب و هوایی است، باید از قلوه سنگ هایی استفاده شود که در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاومت خوبی داشته باشد، ترک نخورد، کدر و پوسته پوست نشود. امروزه با توجه با مشغله های زیاد افراد می توانید ساخت حوض با قلوه سنگ را به صورت آماده داشته باشید.


این بدان معنی می باشد که تنها با مشخص کردن فضا حوض هایی با اندازه های معین و تعین شده برای خود داشته باشید. ساخت حوض با قلوه سنگ دارای مزیت هایی می باشد که عبارتند از، برای یک حوض حیاطی سنگی نیازی نیست که بزرگ باشد تا تاثیر زیادی بگذارد، اما با استفاده از تعداد مناسب سنگ ‌ها و نازل آب مناسب در ساخت حوض با قلوه سنگ، می تواند به بخش اصلی هر منظره تبدیل شود. همچنین رد ساخت حوض با قلوه سنگ قادر خواهید بود تا ابعاد حوض را براساس سلیقه و نیاز خود تغییر دهید. در ساخت حوض با قلوه سنگ در نظر بگیرید می توانید آن را در زمین مسطح و یا در طراحی زمین شیب دار به کار ببرید. همچنین می‌ توانید از خاک حفر شده برای ایجاد یک شیب در پشت دیواره ساخت حوض با قلوه سنگ استفاده کنید. مدل چیدمان سنگ‌ ها در ساخت حوض با قلوه سنگ باید به گونه ‌ای باشد که برای لوله ‌کشی آب و همچنین استفاده از پمپ آب راه ورودی به حوضچه فراهم باشد. همانگونه که می دانید با وجود فواره های کوچک و وجود آب به صورت جریان دار می توانید زیبایی ساخت حوص با قلوه سنگ را دو برابر کنید.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که ساخت حوض با قلوه سنگ یکی از ایده های کوچکی می باشد که می تواند در زیبا سازی فضا های بیرونی به کار برده شود. از آنجایی که قبلا نیز اشاره شد، این قلوه سنگ ها در معرض شرایط جوی هوا قرار گرفته می شوند باید به گونه ای باشند که از مقاومت و ایچستحکام بالایی برخوردار باشد. از طرفی شرکت ها تولید کننده بسیار زیادی وجود دارند که این سنگ های رودخانه ای را به بازار عرضه می کنند. بنابراین باید در خرید سنگ های رودخانه در جهت ساخت حوض ا قلوه سنگ دقت لازم را به کار برد. زیرا اگر از سنگ های نامرغوبی برای ساخت حوض با قلوه سنگ به کار ببرید، ممکن است علاوه بر اینکه منظره ی زیبایی نداشته باشد بلکه باعث دل زدگی افراد ساکن در آن محیط گردد. پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه سنگ کویرات می باشدو فروشگاه سنگ کویرات تمام سنگ های قلوه ای خود را از معادن معتبر خریداری می نماید. به همین دلیل، از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار می باشد. همچنین می توانید از خدمات مشاوره ای ما که برای شما در نظر گرفته شده است، استفاده نمایید. تنها کافی می باشد که از طریق شماره های ثبت شده در فروشگاه با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. در فروشگاه سنگ کویرات با مقایسه کردن انواع سنگ های قلوه ای می توانید بهترین گزینه برای خرید داشته باشید. به همین دلیل می توان گفت که فروشگاه سنگ کویرات انتخاب مناسبی برای خرید سنگ در ساخت حوض با قلوه سنگ شناخته شده است.