advertise
سنگ کویرات

سنگ مالون کف

همانطور که می دانید سنگ ها یکی از قدیمی ترین و متنوع ترین مصالح ساختمانی محسوب می شود. جالب است بدانید سنگ ها علاوه بر صنعت ساختمان سازی در صنایع دیگر نظیر کاغذ سازی نیز موارد مصرف مختلفی دارند. دانستن این نکته ضروری می باشد که سنگ این ماده سخت با روش های مختلف و یا بر اثر عوامل مختلفی پدید می آید و سبب پیدایش سنگ های متنوعی چون سنگ های آذرین، سنگ های رسوبی، سنگ مالون، سنگ مالون نما، سنگ های دگرگونی و ... می شود. اگر بخواهیم یک نظر کلی داشته باشیم باید گفت که منشا شکل گیری و پیدایش سنگ ها و خورده سنگ ها حاصل دو فرایند کوه زایی و کوه سایی در زمین می باشد. به این ترتیب که، از عوامل کوه زایی می توان به شکستگی ها، گسل ها، فعالیت آتش فشان ها، زلزله و ... اشاره کرد. از طرف دیگر، تاثیرات هوا زدگی بر پوسته زمین یک فعالیت تحلیل کننده می باشد. به همین منظور، فشار های درون کره مذاب را که بر پوسته جامد زمین وارد می شود، می توان فرآیند کوه زایی و خشکی نامید. این فشار ها تاثیرات گوناگونی بر پوسته زمین می گذارد و سبب به وجود آمدن سنگ ها می گردد. سنگ مالون یا همان سنگ لاشه با تفاوت هایی در شکل و ظاهر آن ها، نمونه از سنگ های آذرین می باشد که خود به دسته بندی های مختلفی تقسیم می گردد. در این مقاله می خواهیم در مورد سنگ مالون کف مطالبی را برای شما ارائه دهیم. همانزور که می دانید در کف محوطه های بیرونی بیشتر از موزایئک و یا انواع سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که کف سازی یکی از مسائلی می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشت. زیرا کف محوطه ها در برابر بسیاری از عوامل محیطی و غیر طبیعی می باشد.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید سنگ بادبر نام دیگر سنگ مالون می باشد، این نوع سنگ طبیعی می باشد و از معادن مربوطه استخراج می شود و بعد از طی مراحل مختلفی چون چکش خواری به ابعاد مختلف و اشکال گوناگون تبدیل می شوند سپس مورد استفاده قرار می گیرند. در نظر داشته باشید که سنگ مالون کف به عبارتی نوعی سنگ لاشه به شمار می رود. در واقع می توان گفت که سنگ مالون کف زیر مجموعه ای از سنگ لاشه می باشد. به همین منظور، سنگ مالون کف یک سنگ لاشه دستکاری شده، چکش خواری شده و به طور کلی تغییر یافته می باشد. به همین دلیل سنگ مالون کف در صنعت ساختمان سازی و ساخت و ساز های مهندسی به شدت مورد استفاده قرار می گیرد و دارای محبوبیت خاصی می باشد. توجه داشته باشید که سنگ لاشه و سنگ مالون کف دو نمونه از سنگ‌ های ساختمانی با ویژگی‌ های مشابه ‌اند که در برخی مواقع از دیدگاه بعضی افراد به عنوان یک سنگ در نظر گرفته می‌شوند. لازم به ذکر است که بدانید سنگ مالون کف تراش خورده می باشد و دارای شکل منظم و متقارن می باشد، به همین منظور کف سازی با استفاده از سنگ مالون کف و چمن ها باعث زیبا سازی هر بیشتر محوطه و فضا های بیرونی می شود. سنگ مالون کف دارای خاصیت چکش خواری می باشد، که این امر سبب محبوبیت آن در میان معماران و طراحان گردیده است. بنابراین به راحتی می توان سنگ مالون کف را به شکل مورد نظر تبدیل کرد. علاوه بر این که می توان به آن را به شکل مورد نظر تبدیل کرد، قادر می باشد سنگ مالون کف را به اندازه مورد نیاز تبدیل کرد.


لازم به ذکر است که بدانید طیف رنگی سنگ مالون کف بسیار وسیع و گسترده می باشد، به همین منظورف هماهنگ کردن آن با سایر متریال های به کار رفته در محیط، کار دشواری نخواهد بود.در فروشگاه سنگ کویرات از رنگ سنگ مالون کف می توان به سنگ مالون قهوه ای، سنگ شیری، سنگ سبز، سنگ طوسی و ... اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند و زیبایی خاصی را برای افراد ایجاد می کنند. علاوه بر تنوع در رنگ سنگ مالون کف، انواع مختلف و متنوعی از آن وجود دارد که عبارتند از، سنگ مالون جوشقان، سنگ مالون راسته، سنگ مالون نبشی و.... می باشد. هر کدام از سنگ مالون کف علاوه بر ظاهر متفاوت، کاربرد های متنوعی نیز دارند. به عنوان مثال نگ مالون جوشقان دارای رگه های متنوع و گوناگون در سطح خود می باشد و دارای رنگ های متنوع مانند سنگ مالون جوشقان رگ قرمز، مالون جوشقان قرمز و زرد، مالون جوشقان با رگه های لیمویی می باشد. از دیگر ویژگی های سنگ مالون کف، مقاومت بالای آن ها و جذب بسیار پایین آب توسط آن ها می باشد، که این امر سبب شده است تا در میان معماران از جایگاه خاصی برخودار باشد. به دلیل ظاهر جذاب و مقاومت بسیار بالای سنگ مالون کف، استفاده از این نوع سنگ در محوطه سازی، کف سازی ساختمان ها و.... زیبایی خاصی به محیط می بخشد و زیبایی محیط را دو چندان می کند. توجه داشته باشید سنگ مالون کف با توجه به نوع استخراج، معادن مربوطه، نوع فرآوری آن و.... دارای ویژگی های مختلف و میزان مقاومت های متنوع می باشد. بنابراین به سنگ مالون کف محدود نمی شود و دارای کاربرد های متنوع می باشد. علاوه بر اینکه سنگ مالون کف در کف سازی محوطه ها می توان به مواردی چون، استفاده از آن در ساخت جدول ها، کانال های انتقال آن، کاربرد آن به عنوان سنگ فرش ساختمان و سنگ فرش راه پله ها و.... اشاره نمود.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

در واقع می توان گفت سنگ هایی هم چون سنگ مالون کف که دارای مقاومت فشاری بالا، استحکام زیاد و مقاومت فوق العاده ای در برابر عوامل محیطی مانند باد، باران، گرم و سرد شدن هوا، باران های اسیدی، فرسایش و.... داشته باشند و سبب شده است در فعالیت های ساختمانی و عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند. اگ بخواهیم یک نتیجه گیری کلی از این مقاله داشته باشیم باید گفت که سنگ مالون کف به دلیل کاربرد طبیعی و بدون فرآوری شده بیشتر به جای سیمان و بلوک در ساختمان سازی استفاده می‌شود. مقاومت بالا و استحکام زیاد آن و پایین قیمت سنگ مالون کف به نسبت مصالح دیگر بر کاربرد آن در مصارف ساختمانی مختلف افزوده است. بنایی با سنگ مالون کف و کاربرد این نوع سنگ در کف قسمت ‌هایی مثل حیاط و مسیر ورودی خانه باغ‌ ها و ویلا از نمونه ‌های رایج اجرای سنگ لاشه در بنا های مختلف است. کف سازی با سنگ مالون کف در دو مدل ورقه ‌ای و قلوه سنگی قابل اجراست. سنگ مالون کف حیاط برای ساختمان ‌هایی با محوطه وسیع کابرد داشته و در طرح‌ های مختلف متناسب با فضای محیط انجام می ‌شود. به همین ترتیب توجه داشته باشید که فروشگاه سنگ کویرات تمامی این خدمات را در نظر گرفته است. شما می توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاه اطلاعات جامع و کاملی در مورد انواع سنگ های طبیعی و غیر طبیعی از جمله سنگ مالون کف پیدا کنید . با دانش کافی در مورد انواع سنگ ها نشبت به خرید آن ها اقدام نمایید. اگر د رمورد خرید سنگ مالون کف دچار تردیدی شدید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا شما را در امر خرید و پیاده سازی انواع نظراتتان راهنمایی و مشاوره بدهند. تمامی محصولات بعد از ثبت خرید در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما ارسال می گردد.