advertise
سنگ کویرات

کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای

اگر شما کف رودخانه ها که دارای آب زلالی است را دیده باشید به زیبایی و جذابیت سنگ های رودخانه ای می برید. حالا تصور کنید اگر کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای انجام شود، زیبای ئو چندانی به فضای به کار برده شده می دهد. همانطور که می دانید سنگ های رودخانه ای از سایش و فرسایش به وجود می آیند. در برخی از افراد تصور از سنگ سنگ رودخانه ای این است که از کف دریا و رودخانه ها جمع آوری می شود، چنین تصوری درست نمی باشد. بلکه این سنگ های طبیعی از معادن های مختلف استخراج می شود و سپس در کارگاه های تولید گوشه های آن گرد و به اندازه های مختلفی تبدیل می شود. در اخر با اضافه کردن مواد سطح آن ها صیقلی و براق خواهد شد. همانطور که می دانید سنگ های رودخانه ای با نام سنگ قلوه ای نیز در میان طراحان و معماران شناخته می شود. شاید برای شما این سوال پیش بیایید که کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای چه مزیت هایی دارد، کارشناسان ما در فروشگاه سنگ کویرات تمام تلاش خود را کرده اند تا پاسخ این پرسش ها را به شما بدهند. لازم به ذکر است که بدانید بشر از ابتدا برای ساخت خانه و ساختمان از سنگ طبیعی استفاده کرده است. اما با رویکرد معماری مدرن کمی از سنگ های طبیعی فاصله گرفته و موادی مثل فولاد و بتن که ساخت بشر است جایگزین سنگ طبیعی شده اند.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

اما با این وجود، امروزه برای ایجاد فضا های زیبا و دل نشین کارهایی از قبیل کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای، ایجاد آبنما هایی زیبا و کار هایی مشابه این موارد در ساخت و ساز ها باب شده است. به همین منظور، در چند سال اخیر سنگ طبیعی به دلیل زیبایی و تنوع آن در طرح و مدل های مختلف که مورد پسنده عام مردم است، مورد توجه معماران قرار گرفت. در واقع در کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای با کمترین هزینه بهترین فضا را می توانید برای خود رقم بزنید. استفاده از سنگ های طبیعی به منظور کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای به معماران این اجازه را می دهد تا فضا هایی زیبا و بادوام را ساخته که در عین حال حداقل تاثیر را بر محیط زیست داشته باشند. لازم به ذکر است که بدانید استخراج و برش سنگ طبیعی در مقایسه با ساخت مصالح مصنوعی انرژی کمتری را مصرف می کند. حتی در صورت نیاز تعویض سنگ نمای ساختمان ها یا کف سازی به این دلیل که هیچ گونه مواد مضری ندارد می توان آن را با خیال راحت به طبیعت برگرداند. در پاسخ به اینکه کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای چه مزیتی دارد، باید گفت که قلوه سنگ های طبیعی در اثر حمل و نقل نمی شکنند. همچنین کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای به گونه ای می باشد که دارای شکل های مختلف با سایز های متفاوت می باشند. به علت طبیعی بودن سنگ های رودخانه ای، دارای رنگ های متنوع و گسترده می باشند. از آجایی که سنگ های رودخانه ای از گروه سنگ های طبیعی به شمار می روند، به همین منظور سنگ رودخانه ای رنگی هیچ گاه تغییر رنگ نمی دهند و بر اثر تابش آفتاب و.برف و باران و.... رنگ آن ها تغییر نمی کند. به عبارتی می توان گفت که کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای روشی زیبا و جذاب برای تلفیق بیشتر انرژی زمین با فضای محیط شما محسوب می شود. توجه داشته باشید که کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای سبب می شود که خاک چمن و گیاهانی که در کنار آن هستند، رطوبت خود را حفظ کند. از طرف دیگر کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای باعث کم شدن هزینه های گزاف جمن کاری می شود. علاوه بر این در مصرف آب نیز صرفه جویی می شود. به علت مجاورت با آب به صورت طبیعی در مدت زمان طولانی سطح سنگ رودخانه ای کاملا صیقلی خواهد ماند.


در پاسخ به اینکه کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای چه مزیتی دارد، باید گفت که قلوه سنگ های طبیعی در اثر حمل و نقل نمی شکنند. همچنین کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای به گونه ای می باشد که دارای شکل های مختلف با سایز های متفاوت می باشند. به علت طبیعی بودن سنگ های رودخانه ای، دارای رنگ های متنوع و گسترده می باشند. از آجایی که سنگ های رودخانه ای از گروه سنگ های طبیعی به شمار می روند، به همین منظور سنگ رودخانه ای رنگی هیچ گاه تغییر رنگ نمی دهند و بر اثر تابش آفتاب و.برف و باران و.... رنگ آن ها تغییر نمی کند. به عبارتی می توان گفت که کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای روشی زیبا و جذاب برای تلفیق بیشتر انرژی زمین با فضای محیط شما محسوب می شود. توجه داشته باشید که کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای سبب می شود که خاک چمن و گیاهانی که در کنار آن هستند، رطوبت خود را حفظ کند. از طرف دیگر کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای باعث کم شدن هزینه های گزاف جمن کاری می شود. علاوه بر این در مصرف آب نیز صرفه جویی می شود. به علت مجاورت با آب به صورت طبیعی در مدت زمان طولانی سطح سنگ رودخانه ای کاملا صیقلی خواهد ماند. لازم به ذکر است در ارتباط با کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای که بدانید اصولا از متریال های مختلفی همچون چمن طبیعی، چمن مصنوعی، چوب ترمو، واش بتن، سنگ های رود خانه ای و دیگر سنگ ها که عبارتند از سنگ های تراورتن، چینی و گرانیت استفاده می کنند. از ویژگی های عمده این سنگ ها مقاومت در برابر رطوبت و فشار و یخ زدگی می باشد، به همین منظور که از محبوبیت خاصی در میان خریداران پیدا کرده است. توجه داشته باشید در کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای معمولا سطح سنگ را صیقل نمی دهند. این کار به این دلیل انجام می شود که مانع لغزیدن پا در مواقع بارندگی و بخبندان بر روی سطح سنگ فرش شود.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

به عبارتی سطح کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای را توسط روش هایی برجسته می کنند که سطح اصطکاک بالا رود. اکنون ممکن است با این پرسش روبرو شوید که کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای به چه صورت می باشد، که تا پایان مقاله با ما همراه باشید. به طور معمول برای مناطقی که میانگین بارش آن ‌ها بالا است که در این رابطه مناطق شمالی ایران مد نظر می باشد، نوع کف ‌سازی با سنگ رودخانه ای یک مقدار متفاوت خواهد شد. به عبارت دیگر، در این مناطق صرف ریختن یک لایه بلوکاژ مانع نفوذ رطوبت به کف نخواهد شد. به همین منظور زیر سازی در جهت مقاوم‌ تر سازی باید انجام دهید. برای این کار، ابتدا باید بلوکاژ را بریزید، سپس با سنگدانه‌ های ریز هم چون شن و ماسه لابه لای آن ‌ها را پر کنید، و سپس کف ‌سازی با استفاده از سنگ قلوه ای را انجام دهید. در زمین های خشک و نیمه خشک در ابتدا بعد از اینکه سطح خاک را به طور کامل آماده و مهیا ساختید باید لایه ای با ضخامت ۱۰ الی ۲۵ سانتی متر را از قلوه سنگ بپوشانید. البته برای محکم سازی هر چه بیشتر آن ها می توانید از ملات سیمان استفاده کنید. با این حال، در نظر داشته باشید که باید در هنگام خرید قلوه سنگ ها به منظور کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای توجه داشته باشید که باید از یک منبع تامین کننده ی معتبر نسبت به خرید آن ها اقدام نمایید. زیرا در صورتی که از سنگ های رودخانه ای بی کیفیت به این منظور استفاده کنید، سبب می شود به مرور زمان خرد و آن جلا و زیبایی را دیگر نداشته باشد. به همین منظور فروشگاه سنگ کویرات در خدمت شما عزیزان می باشد تا بهترین نمونه های سن رودخانه ای را به شما عرضه نمایید. یکی از مزیت های فروشگاه سنگ کویرات این است که می توانید به صورت یکجا تمامی نمونه های موجود از سنگ رودخانه ای را داشته باشید و با یکدیگر مقایسه کرده و محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایید. از طرفی هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین قادر هستید تا محصولات خود را در جهت کف سازی با استفاده از سنگ رودخانه ای سفارش دهید. همچنین از طریق ارتباط با کارشناسان ما در جهت کف سازی با سنگ قلوه ای و سایر کاربرد های آن مشاوره بگیرید و بهترین خرید را تجربه نمایید.