advertise
سنگ کویرات

نحوه ساخت سنگ رودخانه ای

سنگ های رودخانه ای همان سنگ ها قلوه ای می باشد که با رنگ بندی های متنوع و در اندازه های مختلف در فروشگاه سنگ کویرات به صورت فله ای و بسته بندی شده به فروش می رسد. در ابتدا به ساکن می توان گفت که سنگ های قلوه ای همانگونه که از نامشان پیداست بر اثر فرسایش و برخورد با سنگ های دیگر لبه های تیز خود را از دست می دهد، و به صورت گرد و صیقلی در می آید. به همین منظور در سالیان دور، اکثر سنگ های رودخانه ای در کف دریا و رود ها یافت می شود و به صورت فله ای به فروش می رسید. اما این روش از تهیه و فروش به پایان رسید، از آنجایی که برداشت بی رویه آن ها موجب شده است تا به پیرامون محیط زیست ما آسیب جدی وارد شود، برداشت آن ممنوع شده و پیگرد قانونی دارد. همچنین اینکه سنگ ها به صورت مخلوطی از سنگ های ریز و درشت و رنگارنگ عرضه می شد و پس از اجرا در محوطه مورد نظر، ناهماهنگی و بی نظمی زیادی ایجاد می کرد.. قبل از هر چیزی ممکن است با این سوال مواجه شوید که نحوه تولید سنگ رودخانه ای به چه صورت می باشد، بعد از اینکه سنگ های رودخانه ای تولید و عرضه شد به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد، و پرسش هایی مشابه این موارد. ما در اینجا هستیم تا به یکی یکی سوال های شما پاسخ دهیم و از اطلاعات را به طور کامل و دقیق منتقل نماییم.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

نحوه ساخت سنگ رودخانه ای بدین گونه بود که برداشت سنگ های قلوه ای از کف رودخانه و دریا ممنوع شد، به همین علت، رویکرد جدیدی در حوزه معماری و مصالح مدرن ایجاد شد که به جای استفاده از سنگ بستر رودخانه، نحوه ساخت سنگ رودخانه به روش مصنوعی پرداخته شده است که علاوه بر ایجاد اشتغال، در حفظ و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی هم گامی ارزشمند برداشته شود. نحوه ساخت سنگ رودخانه ای سبب تغییرات ایجاد شده در شیوه زندگی افراد، همچنین آن ها را به سمت محافظت بیشتر از طبیعت و استفاده از مواد و مصالح پایدار برای ساخت و تزیین منازل و املاک خود هدایت کرده است. همانطور که می دانید مواد معدنی مانند سنگ‌ های رودخانه ای به راحتی از بین نمی ‌روند و مثل مواد گیاهی یا خرده‌ های چوب شسته نمی ‌شوند، بستر های کاشت طولانی‌ تر ایجاد می‌کنند و به طراحان این امکان را می ‌دهند تا به راحتی مناظر و المان هایی مانند مسیرها، پله ها و دیوار های سنگی و یا پاسیو های کوچک ایجاد کنند. به همین جهت به کارگیری نحوه ساخت سنگ رودخانه ای به عضوی ماندگار در طراحی های مدرن صنعت ساختمان تبدیل شده است. در نحوه ساخت سنگ رودخانه ای باید گفت که به صورت مصنوعی، مواد اولیه از معادن سنگ دارای مجوز بهره برداری تهیه می شود. دانستن این نکته ضروری می باشد این سنگ ها با توجه به محل پیدایش، رنگ و جنس های متفاوتی دارند. به طور مثال در نظر بگیرید برای تهیه سنگ سفید، از معادن سنگ سفید چینی الیگودرز، ازنا و سایر معادن استان لرستان استفاده می شود. برای نحوه ساخت سنگ رودخانه ای مشکی از معادن نجف آباد اصفهان و سنگ های قرمز از معادن آذر شهر استخراج می شوند. پس نتیجه می گیریم که نحوه ساخت سنگ رودخانه ایبدین گونه می باشد که، دارای ماهیتی طبیعی هستند و فقط به روش مصنوعی تولید می شوند و هیچگونه ماده شیمیایی و یا غیرطبیعی در ساخت آن ها دخیل نمی باشد.


مرحله ی بعدی در نحوه ساخت سنگ رودخانه ای بدین صورت است که پس از انتقال لاشه های بزرگ سنگ به کارخانه تولیدی، با استفاده از دستگاه های مخصوص، سنگ ها به صورت کنترل شده و تحت نظارت خرد می شوند تا از ایجاد ترک های غیر اصولی و آسیب در سنگ جلوگیری شود. توجه داشته باشید این مرحله مشابه کنده شدن سنگ ها به دلیل فشار وارد شده از سمت آب به لاشه های بزرگ سنگ موجود در مسیر رودخانه است. گام سوم در نحوه ساخت سنگ رودخانه ای، سنگ ها درون دستگاهی قرار داده می شوند تا با ایجاد سایش، گرد و صیقلی شده و شکل بگیرند. لازم به ذکر است که بدانید جنس و سختی سنگ مصرفی در این مرحله از نحوه ساخت سنگ رودخانه ای تعیین می شود، که باید به اندازه ای باشد تا قابلیت گرد شدن داشته باشد. به عبارتی می توان گفت درصورت زیاد بود سختی سنگ مثل سنگ گرانیت، این مرحله با شکست مواجه خواهد شد. پس شناخت و انتخاب سنگ مناسب، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در نحوه ساخت سنگ رودخانه ای با کیفیت و اصولی می باشد. همانطور که مستحضر می باشید، سنگ های موجود در کف رودخانه، دارای سطحی نرم و صیقل خاصی هستند. به همین منظور در نحوه ساخت سنگ رودخانه ای برای شبیه سازی این قسمت، یا به اصطلاح پولیش دادن سنگ های گرد شده، از دستگاهی استفاده می شود که کاملا شبیه ساز حرکت آب رودخانه بوده و باعث نرم و پولیش شدن سطح قلوه سنگ شده و از طرف دیگر، گرد و خاک های روی سنگ را به طور کامل تمیز می کند. در نحوه ساخت سنگ رودخانه ای دارای تقسیم بندی استاندارد می باشد که سایز سنگ های تولید شده عبارتند از، سایز یک تا سه سانتی متر، سایز سه تا پنج سانتی متر، سایز پنج تا هفت سانتی متر، سایز هفت تا نه سانتی متر، سایز نه تا دوازده سانتی متر، سایز دوازه تا پانزده سانتی متر و سایز پانزده تا بیست سانتی متر.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

تمامی ای سایز ها دارای رنگ بندی های متنوع می باشد که می توانید آنچه را که مد نظر شما می باشد را از فروشگاه سنگ کویرات سفارش دهید. یکی نوع سنگ هایی که برای تولید سنگ های رودخانه ای استفاده می شود، همچنین دستگاه های بروز که برای تولید سنگ های قلوه ای در شرکت های تولید کننده از آن استفاده کنند، هر یک از عوامل می توان به صورت جدا گانه بر نحوه ساخت سنگ رودخانه ای تاثیر بگذارد. اکنون که اطلاعات کافی در مورد نحوه ساخت سنگ رودخانه ای را برای شما بیان کرده ایم، به توضیح برخی ویژگی های سنگ های با کیفیت می پردازیم. لازم است بدانید از آنجایی که این سنگ ها اغلب در محیط باز و در معرض تابش آفتاب و جریان آب مورد استفاده قرار می گیرند، باید در برابر تغییرات دمایی بسیار مقاوم باشند. همچنین میزان جذب آب سنگ باید بسیار کم باشد. پس سنگ با کیفیتی که جذب آب حداقلی دارد و مقاوم به تغییر دمایی است، پس از گذشت چندین سال با وجود بارش برف و باران و سرما و گرمای شدید، هیچگونه آسیبی نخواهد دید. به همین منظور شما به راحتی می توانید سنگ رودخانه ای با کیفیت و کارایی با لا را در فروشگاه های مصالح مدرن هم چون فروشگاه سنگ کویرات و هم چنین کارخانه های تولیدی در دسترس هستند. شما می توانید با خرید هر تن سنگ رودخانه از فروشگاه سنگ کویرات در هزینه های نگهداری محوطه عدد بزرگی صرفه ‌جویی می کنید. با توجه به اینکه در مورد نحوه تولید سنگ رودخانه ای اطلاعات و دانش کافی را به دست آورده اید می توانید نسبت به خرید آن ها، برای طراحی در انواع فضا های داخلی و خارجی، اقدام نمایید.