advertise
سنگ کویرات

اجرای نما با سنگ قلوه

ابتدا به ساکن در بابت موضوع اجرای نما با سنگ قلوه باید گفت در گذشت از سنگ های طبیعی برای انواع دکور ها و نمای ساختمان ها مور استفاده قرار می گیرد. دانستن این نکته ضروری می باشدکه یکی از مواردی که سبب محبوبیت اجرای نما با سنگ قلوه در میان افراد شده، این است که از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و با تمامی شرایط آب و هوایی سازگار می باشد. لازم به ذکر است که بدانید، بعضی از افراد در زمان خرید تفاوت سنگ رودخانه ای با شن رنگی را نمی ‌دانند. خرده سنگ‌ هایی که گوشه تیز و صیقل نخورده دارند، شن رنگی هستند. اما سنگ رودخانه ای، ظاهر گردی دارد و این بدون لبه بودن یک مزیت برای آن به شمار می‌رود. همانطور که می دانید به دلیل ممنوعیت از برداشت سنگ قلوه ای از رودخانه ها، این سنگ را می ‌توان از معادن متعددی جمع ‌آوری کرد، که البته کیفیت و کارایی آن ها در این معدن مشخص می شود. پس از انجام فرآوری بر روی سنگ قلوه ای می توان روانه بازار سنگ نمود. همانطور که می دانید تنوع رنگی در این سنگ بسیار بالاست. به همین منظور این ویژگی سنگ قلوه ای موجب شده است تا بتوان‌ در اجرای نما با سنگ قلوه آن را با سایر اجزای ساختمان هماهنگ کرد. از دیگر خصوصیات سنگ قلوه ای که قبلا نیز اشاره ی کوتاهی به آن کردیم، این است که از استحکام زیادی برخوردار می باشد. همچنین دارای دوام بالایی نیز است. با این حال، در ادامه ی بحث اجرای نما با سنگ قلوه باید گفت که کاربرد سنگ رودخانه ای در صنایع مختلف به خصوص ساختمان سازی زیاد است. سنگ های رودخانه ای یا به عبارتی همان سنگ قلوه ای یکی از پرکاربرد ترین سنگ‌ ها در صنایع مختلف به شمار می رود. البته در نظر داشته باشید، این کاربرد ها به دلیل ویژگی و مزایایی است که این سنگ تزئینی به همراه خود دارد.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

لازم به ذکر است که بدانید شکل گرد و بدون زاویه این سنگ‌ ها در اجرای نما با سنگ قلوه موجب شده است تا ساختمان را بسیار زیبا کرده و کاربرد آن را در مناطقی که به این گونه سنگ نیاز است، زیاد می‌کند. به همین منظور، چسبندگی زیادی که این سنگ و ملات دارد باعث شده بتوان آن را در هر مکان و ارتفاعی به کار برد. البته در اجرای نما با سنگ قلوه توجه داشته باشید، که کاربرد سنگ رودخانه ای در هر شرایط آب و هوایی امکان‌ پذیر است و محدودیتی ندارد. ترکیب رنگ و سطح صاف و صیقلی انواع سنگ قلوه ای موجب شده است تا با انواع سنگ‌ های ساختمانی و سبک ‌های معماری هماهنگی لازم را پیدا کرده باشد و در نهایت کار طراحان و معماران را ساده ‌تر شوند. اجرای نما با سنگ قلوه به گونه ای می باشد که در برابر ضربه و فشار مقاوم است و به راحتی از بین نمی ‌رود. حتی به راحتی می توان این قلوه سنگ ها در نمای ساختمان ها یا در هر مکانی که مورد استفاده قرار گرفته است، تمیز و دوباره به حالت اول برگرداند. البته نا گفته نماند که کار سنگ رودخانه ای، اجرای نما با سنگ قلوه ختم نمی شود. البته اینکه، با توجه به خواص و ویژگی ‌هایی که برای سنگ رودخانه یا به عبارتی سنگ قلوه ذکر شد، می ‌توان نتیجه گرفت که این سنگ می‌ تواند در بخش‌ های مختلف دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد. که در این قسمت مقاله برخی از مهم ‌ترین کاربرد های سنگ رودخانه ای را برای بیان خواهیم کرد.


علاوه بر اجرای نما با سنگ قلوه، طراحی و ساخت نما در ساختمان یا ویلا، تزیین شومینه‌‌ های سنگی و دیزاین آکواریوم، ساخت و تزیین روف گاردن، طراحی و ساخت حمام و دستشویی، ساخت کناره ‌های استخر و به عنوان سنگ کنار استخر، ساخت لوازم دکوراتیو و خاص و غیره از دیگر کاربرد های سنگ قلوه ای به شمار می رود. اگر برای شما هم سوال است که چرا اجرای نما با سنگ قلوه در بسیاری از سازه ‌ها استفاده می ‌شود،‌ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. همانطور که می دانید و درک دارید، سنگ رودخانه بر اثر سایش از خود پودر سنگ تولید نمی ‌کند، پس با این وجود، می ‌تواند بهترین گزینه برای سنگ تزئینی اجرای نما با سنگ قلوه باشد. همچنین جهت پوشیدگی و تزیین حصار ها گزینه ی بسیار مناسب هستند و به علت شکلی که دارند یک پوشش عالی برای ساختمان ایجاد می‌کنند. به همین دلیل در اطراف حصار ها این سنگ را زیاد مشاهده می‌ کنید. در نظر داشته باشید عدم وجود لبه‌ های تیز در این سنگ می ‌تواند یک مزیت مهم در اجرای نما با سنگ قلوه به شمار می رود. علاوه بر این موارد در ساخت جا شمعی نیاز به سنگ صیقلی و گرد است که این نمونه سنگ ‌ها به راحتی می‌ توانند پاسخگوی نیاز شما باشد. لازم به ذکر است سنگ ‌های رودخانه بر اساس جنس و رنگی که دارند به دسته ‌های مختلفی تقسیم می ‌شوند. برخی از شناخته ‌شده ‌ترین انواع آن شامل سنگ رودخانه ‌ای مرمر، مشکی و سنگ رودخانه‌ ای سفید هستند. در ارتباط با اجرای سنگ قلوه باید گفت که سنگ رودخانه ‌ای مشکی را بیشتر برای کف حیاط مورد استفاده قرار می دهند. همچنین برای ساخت آبنما‌ های مصنوعی نیز این سنگ را به کار می‌گیرند.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

از سنگ‌ های رودخانه ‌ای سفید می ‌توان در مراکز تجاری و هتل ‌های مجلل به عنوان یک سنگ تزئینی بهره برد. همانطور که مستحضر هستید، این سنگ بسیار مقاوم است و از نوع رودخانه این سنگ می ‌توان در مکان‌ هایی که به سنگ تزیینی مقاوم نیاز است، استفاده کرد که می توان از موارد اجرای نما با سنگ قلوه دانست. پس از گفتن تمامی موارد در مورد اجرای نما با سنگ قلوه اکنون باید بدانید که در هنگام خرید این سنگ نکات مهمی است که باید در نظر داشته باشید. اولین موردی که می بایست به آن توجه کنید، سایز سنگ است. به همین منظور، این سنگ امکان دارد در ابعاد مختلفی تولید شود. با این، در نظر بگیرید که سایز سنگ‌ های رودخانه ‌ای از یک تا ۱۵ سانتی متر متغیر است. بر حسب نیاز و کاربری شما ممکن است هر کدام از انواع سنگ‌ های رودخانه‌ ای را خریداری کنید، اما بهترین سنگ رودخانه، سنگ رودخانه ‌ای مشکی است و همانند سایر انواع سنگ مشکی طرفداران زیادی دارد و در صنعت ساخت و ساز از آن استفاده ‌های زیادی می ‌شود و اغلب آن را به عنوان بهترین سنگ رودخانه ای می‌ شناسند. در نظر داشته باشید که در فروشگاه سنگ کویرات علاوه بر اینکه مطالب کامل و جامع در مورد انواع سنگ های فلوه ای و اجرای نما با سنگ قلوه به شما داده می شود، می توانید از طریق کارشناسان ما نیز در جهت مشاوره بهترین خرید را در فروشگاه سنگ کویرات برای خود رقم بزنید. فروشگاه سنگ کویرات تمامی نیاز های شما عزیزان را در نظر گرفته است تا بتوانید به آسانی بهترین خرید را انجام دهید. همچنین یکی از مزیت های فروشگاه سنگ کویرات که موجب افزایش در فروش آن ها شده است، اینکه تمامی نمونه ها از سنگ قلوه ای در فروشگاه موجود می باشد که شما می توانید از طریق مقایسه کردن و بررسی هر یک از آن ها می توانید محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایید.