advertise
سنگ کویرات

اجرای آبنما با قلوه سنگ

در ارتباط با اجرای آبنما با قلوه سنگ ایده های بسیار زیادی وجود دارد که هر کسی می تواند به آسانی ایده های خود را با کمترین هزینه اعمال کند. در ابتدای این مقاله باید گفت اصلی‌ ترین عاملی که همواره به باغ‌ های ایرانی حیات می‌ بخشید، آب جاری است که در چهار باغ ‌ها، جویبار ها و جوی ‌های کم‌ شیب و مار پیچی به حرکت در می ‌آید و این مر سبب می شود تا هوای باغ را مطبوع و دلپذیر بسازد. در باغ ‌های تزیینی که به حوض ‌ها می پیوندد، جدول ‌ها به طور معمول با سنگ قلوه ای ساخته می‌ شود و در آخر به اجرای آبنما با قلوه سنگ ختم شود. همانطور که می دانید در اجرای آبنما با قلوه سنگ می توانید با اندازه های مختلفی بهترین گزینه را برای خود رقم بزنید. بر همین اصول در کف آبنما‌ ها و بیشتر جاهایی که آب در جریان می باشد، اغلب تخته سنگی با تراش سفید رنگ یا با طرح‌ های مختلف کار می گذارند که به موج آب، جلوه زیبایی دهد. به عبارتی می توان گفت که اجرای آبنما با قلوه سنگ یکی از اجزای معماری ایرانی به ویژه در طرح باغ ایرانی به شمار می آید. لازم به ذکر است اجرای آبنما با قلوه سنگ در شهر ها، نمادی از رود ها و چشمه ‌سار ها و نهر های روان در دل دشت ‌ها و جنگل ‌ها و بیابان ‌ها هستند. با توجه به مشکلات موجود در جامعه ی امروزی و دغدغه هایی که در بسیاری از افراد وجود دارد، در نظر داشته باشید که اجرای آبنما با قلوه سنگ، با ایجاد چشم ‌اندازی زیبا و دل‌ انگیز همراه با آوای خوش فراز و فرود مایع زندگی یا همان آب می‌ توانند در یک لحظه سر خوشی و شور و هیجان و شادی و آرامش را جایگزین دلواپسی شهروندان و رهگذران نمایند.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

از این رو، امروزه در بسیاری از شهر های پیشرفته ی کشور های دنیا، اجرای آبنما با قلوه سنگ در الویت زیبا سازی قرار گرفته است. با این حال می توان به طور یقین گفت که اجرای آبنما با قلوه سنگ و استخر در باغ‌ های ایران یکی از ضروری ‌ترین عناصر ایجاد باغ در افراد می باشد. دانستن این نکته ضروری می باشد که اجرای آبنما با قلوه سنگ با توجه به شکل، نحوه طراحی، نحوه اجرا، مواد به کار رفته در فرآیند ساخت، ویژگی ‌های سمعی و بصری، ویژگی ‌های تصفیه کنندگی، اندازه، محل قرارگیری، برودت یا گرمایش و … تقسیم ‌بندی می گردند. شما عزیزان و کاربران محترم می توانید در محوطه سازی با اجرای آبنما با قلوه سنگ در فضای دورهمی های شما حس آرامش و طراوت را برای خود و خانواده تان فراهم کنید. به عبارتی حضور اجرای آبنما با قلوه سنگ به صورت دیواری در فضای نشیمن خانه می تواند بر چیدمان مبلمان تاثیر گذار باشد. یکی دیگر از مزایای اجرای آبنما با قلوه سنگ بدین صورت می باشد که علاوه بر اینکه زیبایی خود را به همراه دارد، سبب کنترل رطوبت در محیط می‌شود. البته در بسیاری از فضا های خشک و بدون رطوبت انسان با مشکلات و بیماری ‌های زیادی از جمله خشکی چشم، تنگ شدن خلق‌ و خوی و... روبرو می ‌شود، که می توان با استفاده از اجرای آبنما با سنگ قلوه این مشکل را به راحتی رفع کرد. به طور کلی می توان گفت اجرای آبنما با قلوه سنگ به دو صورت منظم و غیر منظم انجام می شود. منظور از طراحی و اجرای آبنما با قلوه سنگ منظم، دادن شکل کاملا هندسی به آبنما ها و آبراهه ‌هاست.


به عبارتی می توان گفت که این نوع آبنما وقتی در یک چشم ‌انداز که به شیوه منظم طراحی شده ‌است، قرار گیرند، بهترین نمای خود را نشان می ‌دهند. اجرای آبنما با قلوه سنگ به صورت منظم، اشکال به حالت قرینه و کلاسیک به کار می ‌روند. در این صورت چشمه ‌ها و مجسمه ‌ها شکل مشخصی دارند و مواد به کار رفته، سنگ و بتن ‌های صاف و منظم است. البته اجرای آبنما ها با قلوه سنگ محدود نمی شود بلکه از فایبر گلاس هم در اندازه ‌های دلخواه و به فرم منظم می ‌توان استفاده کرد. در اجرای آبنما با قلوه سنگ منظم توجه داشته باشید، وقتی که دارای لبه برجسته باشند، جذابیت بیشتری دارند. چرا که نشستن روی لبه بر جسته استخر بسیار دل نشین تر می باشد و از طرفی برای کودکان امنیت دارد. به همین منظور در باغ ‌ها و پارک ‌های کوچک شهری، بهتر است که آبنما به شیوه منظم طراحی شود. اجرای آبنما با قلوه سنگ به صورت غیر منظم می ‌تواند از اجسام قالب ‌ریزی شده و ظروف با اشکال غیر هندسی و خیالی یا سنتی ساخت. همچنین اجرای آبنما با قلوه سنگ به فرم آزاد با پیروی از آبگیر های طبیعی طراحی شود. در این صورت اجرای آبنما با قلوه سنگ دارای گوشه ‌های راست و دیوار های عمودی و حاشیه‌ های منظم و دست‌ ساز نیستند، یا دست کم در ظاهر اینگونه به نظر می ‌آیند. البته در نظر داشته باشید که برای ساخت و اجرای آبنما با قلوه سنگ، علاوه بر قلوه سنگ از گیاهان بومی استفاده می ‌شود. لازم به ذکر است که برای اجرای آبنما با قلوه سنگ طبیعی باید فضای کافی وجود داشته باشد. پس از مشخص شدن سبک طراحی پارک، مساحت و فرم استفاده از آب تعیین می ‌شود. نوع دیگر اجرای آبنما با قلوه سنگ به صورت آبشار و جوی بار می باشد، این نوع آبنما جذابیت خاصی برای مردم دارد.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

زیرا برای آن ها طبیعت را افراد تداعی می کند. البته توجه داشته باشید، نوع دیگر آبنما های مدرن هستند که آب را به صورت دیواره ای از بالا به پایین روانه می کنند که امروزه این نوع آبنما ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی می توان گفت که المان های آبی در محوطه اگر چه چشم گیر هستند، اما کارایی آنها فراتر از ایجاد یک منظره جذاب است. برای داشتن یک منظره و چشم انداز کاربردی و دیدنی، عناصر مختلفی هم راستا با یکدیگر ترکیب و هماهنگ می شوند. لازم به ذکر است که اجرای آبنما با قلوه سنگ در محوطه سازی در فضای ورودی باعث می شود تا در بدو ورود حس آرامش و طراوت به شما و مهمان ها یا ساکنین فراهم سازید. انتخاب نوع مناسب آبنما می تواند به شما کمک کند تا بتوانید به وسیله آن فضای ورودی خانه را به راحتی از دیگر بخش ها جدا کنید و مرز میان آن ها را به نمایش بگذارید. با این وجود می توان گفت که شما می توانید در کمترین هزینه و زمان ممکن بهترین اجرای آبنما با سنگ قلوه در حیاط منزل خود یا حتی بالکن های کوچک خود داشته باشید. فروشگاه اینترنتی سنگ کویرات توانسته است انواعی از سنگ های قلوه ای که برای اجرای آبنما مناسب می باشد را گرد هم بیاورد. تنها کافی می باشد تا نمونه هایی از سنگ قلوه ای را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید محصولات مور نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. شما می توانید انواعی از سنگ قلوه را با رنگ های متنوع و گسترده را به صورت یکجا در فروشگاه سنگ کویرات داشته باشید.