advertise
سنگ کویرات

نصب و اجرای سنگ ورقه ای

اگر به زمان های قدیم بر گردیم و یا اینکه به روستا ها و شهر های بسیار کهن یک سری بزنید، به وجود و اهمیت سنگ ها در ساخت و ساز ها پی می برید. به عبارتی با کاربرد سنگ های طبیعی خانه ای با استحکام و مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی بهترین نما ها را برای خود رقم می زدند. ما از دل کوه هایی که شما گمان نمی کنید، سنگ هایی استخراج می کنیم که برخی از آن ها به عنوان سنگ های زینتی مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ هایی که از معدن های مختلف استخراج می شود دارای مقاومت و استحکام خاصی برخوردار می باشد. یکی از نمونه سنگ های طبیعی به نام سنگ ورقه ای می باشد، که در این قسمت می خواهیم در مورد نصب و اجرای سنگ ورقه ای بیشتر بپردازیم. زیرا که نصب و اجرای سنگ ورقه ای در ابتدا شاید کار ساده ای به نظر برسد ولی نیاز به مهارت و دانش خود می باشد. به همین منظور کارشناسان ما از اطلاعاتی در مورد سنگ ورقه ای، نصب و اجرای سنگ ورقه ای، مزایای نصب و اجرای سنگ ورقه ای در اختیار شما بگذارند. در ابتدای موضوع نصب و اجرای سنگ ورقه ای در نظر داشته باشید که سنگ های ورقه ای به سنگ هایی گفته می شود که در طبیعت به صورت ورقه ای از دل کوه ها استخراج می شوند. لازم به ذکر است که بدانید معدن های سنگ ورقه ای ممکن است در هر جایی از کشورمان وجود داشته باشند. همدان، دماوند و شهر های اطراف کوه های زاگرس اصلی ترین معادن سنگ ورقه ای را در خود جا داده اند.نصب و اجرای سنگ ورقه ای به این دلیل انجام می شود که آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارند. به عبارتی این خاصیت سنگ های ورقه ای موجب شده است تا آن ها را برای کاربری های مختلف مناسب کرده است. در واقع، اغلب سنگ های ساختمانی پس از استخراج از معادن در کارخانه های فرآوری سنگ، برش خورده و دستخوش تغییر می شوند. تمامی مراحل استخراج تا روانه بازار شدن این سنگ می تواند در قیمت تمام شده آن تاثیر زیادی داشته باشد. ولی در مورد سنگ های ورقه ای این گونه نیست. به عبارتی می توان گفت که سنگ ورقه ای بدون تغییر و به صورت مستقیم به دست مشتری رسیده و در نتیجه قیمت کمتری در بر خواهد داشت.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

سنگ های ساختمانی که دستخوش بیاری از تغییرات قرار می گیرند و با قیمت های به نسب بالا عرضه می شود، ویژگی هایی دارند که آن ها برای استفاده های مجلل تر مناسب می کند. اما در مورد نصب و اجرای سنگ ورقه ای در نظر داشتته باشید، اغلب برای تزئین بخش های خاصی با دکوراسیون ویژه و ساخت نما کاربرد دارند.در مورد نصب و اجرای سنگ ورقه ای در نظر داشته باشید که با سنگ های مالون اشتباه نگیرید. در برخی از موراد افراد سنگ های ورقه ای با سنگ مالون را اشتباه می گیرند به همین منظور، تفاوت سنگ ورقه ای با سنگ مالون از نظر کارشناسان ما این است که، سنگ های ورقه ای سنگ هایی هستند که دستخوش تغییر نمی شوند و به صورت طبیعی روانه بازار می شوند. این سنگ ها در صورتی که برش خورده و تغییراتی چون تراشکاری یا شکستن روی آن ها انجام شود، تحت عنوان سنگ مالون به بازار عرضه می شود. به عبارتی سنگ های مالون زیر شاخه ی سنگ های ورقه ای می باشند. در مورد قیمت نصب و اجرای سنگ ورقه ای در نظر داشته باشید، سنگ ورقه ای اغلب دستخوش تغییر یا فرآوری نمی شود و از همین رو قیمت نسبتا پایینی دارد. البته با توجه به محل استخراج سنگ ها، کیفیت سنگ ها و در نتیجه قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. سنگ ورقه ای برش خورده نیز به دلیل تغییراتی که روی آن انجام می شود، نسبت به سنگ ورقه ای ساده ممکن است بیشتر برای نصب و اجرای سنگ ورقه ای مورد استفاده قرار می گیرد. نصب و اجرای سنگ ورقه ای، به طور کلی اجرا و نصب سنگ به دو روش تر و خشکه چینی صورت می گیرد. در روش اول متداول ترین روش برای نصب و اجرای سنگ ورقه ای در نظر گرفته می شود. به عبارتی در هنگام نصب واجرای سنگ ورقه ای به روش تر، سطح سنگ و محل نصب سنگ را با ملات و دوغاب به خوبی پوشانده و سپس سنگ را در محل دلخواه قرار می دهند تا محکم بچسبد. توجه داشه باشید در این روش در صورتی که سنگ سطح چسبندگی کافی نداشته باشد از اسکوپ سنگ استفاده می شود. در روش خشکه چینی نصب و اجرای سنگ ورقه ای که اغلب برای نمای دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد، سطح مورد نظر، شاسی کشی شده و با نصب گیره های پین دار در پشت سنگ، سنگ به صورت کشویی وارد شاسی می شود.


استفاده از نصب و اجرای سنگ های ورقه ای در ساخت بنا ها و یا به عنوان پوشش در بخش های مختلف یک ساختمان مزایای زیادی خواهد داشت. همانطور که پیش تر گفته شد، سنگ های ورقه ای به صورت طبیعی و ورقه ورقه در دل طبیعت و کوه ها ایجاد شده و از همین رو مقاومت زیادی نسبت به شرایط آب و هوایی مختلف چون سرما یا گرمای شدید از خود نشان می دهند. علاوه بر آن این سنگ ها به فرآوری نیازی ندارند و قیمت تمام شده ی آن نسبت به دیگر سنگ های ساختمانی به مراتب کمتر خواهد بود. سادگی، زیبایی، قیمت کم، طول عمر و دوام بالا همگی از مزایایی هستند که باعث شده اند، نصب و اجرای سنگ ورقه ای در جهت کاربرد های فراوانی در ساختمان سازی انجام شود. قطر کم، استحکام بالا، مقاومت در برابر سرما و گرما، مقاوم نسب به طوفان و عوامل فرسایشی دیگر چون باد و باران، تنوع رنگی بالا، قیمت کم، کیفیت بالا و چسبندگی بالا از جله دیگر مزایای نصب و اجرای سنگ ورقه ای می باشد. به همین دلیل، در اکثر شهر ها برای زیبا سازی شهر خود از سنگ های ورقه ای استفاده می کنند. مخصوصا در شهر هایی با بارندگی زیاد به دلیل مقاومت زیاد سنگ ها در برابر گرما و سرما مخصوصا برای مقاوم سازی در سقف ساختمان مورد استقبال قرار می گیرند. برای نصب و اجرای سنگ ورقه ای، سنگ ها در اندازه های مختلفی تولید می شود. همچنین رنگ بندی های متنوعی از این سنگ در فروشگاه سنگ کویرات موجود می باشد که می توانید در هنگام نصب و اجرای سنگ ورقه ای مورد توجه قرار گرفته می شود. فروشگاه سنگ کویرات این افتخار را دارد تا بهترین سنگ های ساختمانی را به شما عزیزان و کاربران محترم ارائه دهد. به همین منظور شما می توانید با خیالی آسوده نسبت به خرید سنگ های ورقه ای از قسمت فروشگاه سنگ کویرات اقدام نمایید. همچنین کارشناسان ما در خدمت شما می باشند تا در صورتی که نیاز به راهنمایی و یا مشاوره هر چه بیشتر درمورد نصب و اجرای سنگ ورقه ای داشته باشید، بتوانید از طریق شماره های ثبت شده در وب سایت فروشگاه ارتباط برقرار کنید. خرید در فروشگاه سنگ کویرات هم به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری انجام می گیرد و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید خرید خود را در فروشگاه ثبت نمایید.

سنگ کویرات