advertise
سنگ کویرات

ساختن پله با سنگ ورقه ای

امروزه ساختن پله با سنگ ورقه ای بسیار متداول است. این امر به خاطر خصوصیات منحصر به فردی است که این سنگ ها از آن برخوردار می باشند. مسلما برای ساخت راه پله این نکته به ذهن می آید که از آن جایی که این فضا مکررا مورد استفاده قرار می گیرد متریال به کار رفته برای آن باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشند. ساختن پله با سنگ ورقه ای این امر را اثبات نموده که در صورت استفاده از مصالح مناسب نتیجه کار رضایت بخش خواهد بود. البته نقش افراد ماهر و با تجربه در ساختن پله با سنگ ورقه ای را نباید از یاد برد. در حقیقت این پیمانکار ساختن پله با سنگ ورقه ای است که نحوه استفاده از مصالح را به خوبی می داند. ساختن پله با سنگ ورقه ای شامل اجرای پله و بغل پله در ساختمان سازی می باشد. ساختن پله با سنگ ورقه ای یکی از مهم ترین بخش های ساختمان ‌سازی است. از آن جایی که پله ها نقش متصل کردن طبقات ساختمان را بر عهده دارند اجرا و طراحی آن ها باید توسط افراد خبره صورت گیرد. به خصوص در ساختمان های بسیار بزرگ که دارای طبقات زیادی هستند و یا برج های مسکونی و اداری ساختن پله با سنگ ورقه ای باید به صورت تخصصی و کاملا حساب شده انجام پذیرد. استفاده از مصالح مناسب و با کیفیت یکی دیگر از پارامترهای اجرای یک پله خوب است. ساختن پله با سنگ ورقه ای آخرین مراحل ساخت یک ساختمان می باشد. هنگام ساختن پله با سنگ ورقه ای باید توجه داشت که پله ها باید دارای ارتفاع مناسب باشند که تا حدودی از خستگی افراد جلوگیری به عمل آید. در ادامه با مصالح مورد نیاز برای ساختن پله با سنگ ورقه ای آشنا می گریدم. استفاده از مصالح خوب و با کیفیت تاثیر به سزایی در کیفیت تمام شده پله ها دارد. علاوه بر زیبایی و ارتفاع مناسب داشتن استقامت و مقاومت بالا نیز در ساختن پله با سنگ ورقه ای امری بسیار مهم است. اصولا از سیان در جهت اجرای پله ها استفاده می شود. برای اجرای نمای پله از سنگ های لاشه استفاده می کنند تا زیبایی خاصی در پله ها ایجاد نمایند. استفاده از مصالح با کیفیت نقش زیادی در استحکام پله دارد. ساختن پله با سنگ ورقه ای در ساختمان سازی شامل چندین مرحله است که گام نخست خرید سنگ ورقه ای می باشد.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

بعد از آن جزئیات ساختن پله با سنگ ورقه ای در نقشه ساختمان آورده می شود. متخصصین باید طبق نقشه سازه عمل کنند تا اشتباهی در طراحی پله به وجود نیاید. ساختن پله با سنگ ورقه ای در ساختمان سازی دارای مراحل متعددی است. این مراحل عبارتند از محاسبه ریاضی تعداد پله و ارتفاع پله. این دو مورد باید استاندارد بوده وبرای رفت آمد مناسب باشند. ارتفاع پله ارتباط مستقیمی با تعداد پله دارد. مورد بعدی این است که سنگ های راه پله باید چه ویژگی هایی داشته باشند. سنگ های مورد استفاده در ساختن پله با سنگ ورقه ای بهتر هست که ویژگی هایی که در ادامه می آیند را دارا باشند. اولین مورد را می توان مقاومت بالا نام برد. هنگام ساختن پله با سنگ ورقه ای باید از سنگی که دارای مقاومت ضربه ای و سایشی بالایی است استفاده نمود. زیرا سنگ های راه پله در معرض دائمی رفت و آمد، فشار و ضربه قرار دارند. بنابراین در صورت نداشتن ویژگی های ذکر شده دچار ترک، شکستگی و سایش می گردند. تخلخل کم یکی دیگر از ویژگی هایی است که این سنگ ها باید داشته باشند. خلل و فرج کمتر بدین خاطر مورد اهمیت است که در هنگام شست و شو دچار آب گرفتگی و خرابی نشوند. در زمان ساختن پله با سنگ ورقه ای باید به نگهداری آسان آن توجه نمود. لازم است که سنگ ها نگهداری راحتی داشته باشند و لکه پذیری آن ها کم باشد. زیرا این نوع سنگ ها دائما در معرض آلودگی ها و کثیفی ها قرار می گیرند. در نتیجه سنگ هایی که خاصیت تمیز شوندگی راحت تری داشته باشند بسیار مناسب برای ساختن پله با سنگ ورقه ای هستند. ویژگی عدم خوردگی را هنگام ساختن پله با سنگ ورقه ای نباید از یاد برد. سنگ های راه پله و هر نوع سنگ دیگری بهتر است که مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و شوینده داشته باشد. در این صورت در اثر شستشو و لکه گیری دچار آسیب کمتری می شوند و خوردگی کمتری در سطح آن ها اتفاق می افتد. سنگ های مورد استفاده در ساختن پله با سنگ ورقه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشند. به طور کلی سنگ هایی که برای ساختن پله با سنگ ورقه ای به کار گرفته می شوند باید ویژگی هایی داشته باشند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.


ظاهر زیبا اولین خصوصیتی است که از این سنگ ها انتظار می رود. این نوع سنگ ها به دلیل اینکه دائما در دید ما قرار دارند باید دارای ظاهر زیبا و جلا خورده باشند. همچنین بهتر هست که سطحی صاف و صیقلی داشته باشن تا در هنگام شست و شو دچار خرابی ناشی از ماندن آب و مواد شوینده داخل حفرات خود نشوند. ویژگی عایق حرارتی بودن برای ساختن پله با سنگ ورقه ای را نباید از یاد برد. این نوع سنگ ها باید عایق خوبی در برابر گرما و سرما باشند. چرا که نقش پوشش دیوارها را ایفا می کنند و می توانند مانع از هدر رفت انرژی فضاهای داخلی شوند. مانند هر محصول دیگری قیمت مناسب یکی از شرط های الزامی است. سنگ های ورقه ای مورد استفاده برای ساختن پله با سنگ ورقه ای باید قیمت به صرفه تری نسبت به سنگ نمای ساختمان و دیوارهای خارجی داشته باشند تا هزینه ی نهایی کار زیاد نشود. زیرا سنگ راه پله های داخلی نسبت به سنگ دیوار بیرونی ساختمان کمتر در معرض عوامل جوی قرار می گیرد. پس می توانیم از سنگ های ارزان تری برای ساختن پله با سنگ ورقه ای استفاده کنیم. اما برای سنگ کاری راه پله های خارجی ساختمان می شود هزینه بیشتری را در نظر گرفت. به پایان مقاله ساختن پله با سنگ ورقه ای رسیدیم. اگر سوال و یا پیشنهادی در رابطه با مقاله ساختن پله با سنگ ورقه ای وب سایت سنگ کویرات دارید، می توانید از طریق قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید. کارشناسان سنگ کویرات از خواندن نظرات ارزشمند شما خشنود خواهند شد.

سنگ کویرات