advertise
ساخت آبنما با سنگ لاشه ای

آبنما سنگ لاشه

در برخی از مواقع انجام بعضی از تغییرات به نظرمان بسیار سخت و دشوار می رسد در حالی که این امر موجب می شود تا از اجرای آن کار منصرف شویم. ولی در حالی که با مشاهده روش های اجرایی و حتی ایده های خلاقانه آن متوجه خواهید شد دچار اشتباه شده بودید. طراحی و اجرای یک محوطه زیبا، چه برای یک ویلای بزرگ و چه برای یک خانه کوچک، از جمله کار هایی می باشد که اغلب شما حتی به آن فکر هم نکرده اید. ما در این مقاله قصد داریم مطالبی در مورد اینکه با ساخت آبنما با سنگ لاشه به محوطه مورد نظرتان، زیبایی دو چندان دهید و فضای آرام و دل نشینی را برای خود رقم بزنید اشاره کنیم. آبنما با سنگ لاشه موجب افزایش زیبایی محوطه شده و می تواند به فضا سازی آن محیط کمک کند. همانطور که مستحضر می باشید با ساخت آبنما می توانید گوشه ای از طبیعت را برای خود و اطرافیانتان داشته باشید، علاوه بر این با صدای شرشر آب آرامش را برای کسانی که در اطراف آن است به ارمغان می آورد همچنین چون این آبنماها از سنگ طبیعی ساخته شده حس بسیار خوبی به اطراف خود می دهد. از طرفی در جهت ساخت آبنما سنگ لاشه علاوه بر سنگ های طبیعی که زیبایی آبنماها را دو چندان می کند، می‌ توان از مواد و مصالح مختلفی مانند کوزه، قلوه سنگ و غیره استفاده کرد و به زیبایی آبنما با سنگ لاشه اضافه نمود. در ساخت آبنما با سنگ لاشه توجه داشته باشید ابتدا متناسب با بودجه ‌ای که برای خود مشخص کرده اید می توانید لوازم مورد نیاز برای طراحی تهیه کنید.

آبنمای سنگ لاشه ای

آبنمای سنگ لاشه

دومین مسئله برای طراحی و اجرای آبنما سنگی بکارگیری خلاقیت در بکارگیری آبنما با سنگ لاشه در فضای مورد نظر می باشد. همانطور که می دانید آبنما سنگ لاشه در سبک ها، اندازه ها و اشکال خاصی در نظر گرفته می شود. اگر دقت کرده باشید در لابی ها حیاط های مجتمع های مسکونی، تالارها، رستوران ها، امارات و بسیاری از مکان های دیگر آبنما سنگ لاشه را مشاهده کرده اید. در بین آبنماهایی که وجود دارد و طراحی می شود، آبنما با سنگ از جمله آبنما سنگ لاشه دارای جلوه ای بسیار چشمگیر و زیبایی خاص خود می باشد. در واقع آبنما با سنگ لاشه از ترکیب آبنما با آب ساختار زیبای آبنمای سنگی را برای افراد ایجاد می کند. به عبارتی می توان گفت که آبنما سنگ لاشه یکی از پرکاربردترین مصنوعات سنگی برای تنوع و زیباسازی در مکان های مختلف است. نکته ی بسیار مهمی که باید در انتخاب یک آبنما با سنگ لاشه توجه کرد این است که آبنمای مورد نظر با توجه به اندازه محیط، حیاط و چشم اندازهای آن با دقت و توجه انتخاب شود تا در انتخاب یک آبنمای سنگی برای حیاط یا محیطتتان موفق باشید. همانطور که می دانید سنگ لاشه همان سنگ های ورقه ای بوده که به صورت لایه لایه با اشکال نامنظم روی هم قرار گرفته که این خود گویای این است که می توانید با این اشکال نامنظم بهترین آبنما سنک لاشه را در محیط های مورد نظر خود داشته باشید. توجه داشته باشید که آبنما سنگ لاشه در فضای باز می ‌تواند به هر شکل و اندازه ای که مورد نظر شما می باشد، ساخته شود. اما اینکه محوطه و حیاط شما چه اندازه است در ساخت آبنما با سنگ لاشه تاثیر بسیاری دارد. به عبارتی می توان گفت آبنمای سنگی در محوطه به یک نقطه کانونی تبدیل می ‌شود. پس بهتر است برای زیبای بیشتر به اندازه و ارتفاع مناسب برای ساخت آن در حیاط خود دست پیدا کنید.


البته در نظر داشته باشید برای محوطه ها و حیاط های کوچک، ساخت آبنما سنگ لاشه های کوچک تر، با ارتفاع کم تری را توصیه می شود. چرا که صدای ملایم آب در فضاهای کوچک، دلنشین تر از صدای آبشارهای بزرگ است. لازم به ذکر است که هرچه ارتفاع کار برای ساخت آبنما سنگ لاشه بیشتر باشد، به همان نسبت مصالح بیش تری هم برای ساخت نیازتان می شود و این هزینه بیش تر را به دنبال خواهد داشت. از این رو لازم نیست یک آبنمای حیاطی و یا آبنمای سنگ لاشه بزرگ باشد تا از طریق بزرگ بودن آن تاثیر زیادی بگذارد، اما با استفاده از تعداد مناسب سنگ ‌ها و نازل آب مناسب در آبنما، می تواند به بخش اصلی هر منظره تبدیل شود. در آبنما با سنگ لاشه مدل چیدمان سنگ ‌ها بسیار مهم می باشد. به گونه ای که برای لوله ‌کشی آب و همچنین استفاده از پمپ آب راه ورودی به حوضچه فراهم باشد. همچنین شما می‌توانید از انواع سنگ ‌ها مانند قلوه سنگ و سنگ‌ های بزرگتر با سایزهای مختلف در ساخت آبنما سنگ لاشه استفاده کنید تا زیبایی آن ها را بیشتر به نمایش بگذارد. این آبنما با سنگ لاشه چون به آبشارهای صخره ای و طبیعی شباهت دارد ولی با اندازه های کوچکتر، برای مکان های طبیعی مانند پارک ها، با غ ها، ویلا ها، رستوران ها، سفره خانه ها، مکان های طبیعی و سایر مکان های دیگر ساخته می شوند که بسیار زیبا و فوق العاده هستند. از طرف دیگر آبنما سنگ لاشه در کنار صخره سازی سیمانی یا مصنوعی از قابلیت ترکیب پذیری برخوردار می باشند. چگونگی قرارگیری آبنما با سنگ لاشه به دو دسته دیواری و میدانی می باشد.

آبنمای سنگ لاشه

آبنمای سنگ لاشه ای

اصولا آبنما سنگ لاشه در کنار دیوار قرار گرفته و همچنین در برخی مدل ها به دیوار نصب شده که این دیوار خود جنبه ی تزئینی دارد. توجه داشته باشید که آبنما با سنگ لاشه دارای مزیت هایی می باشد که می تواند به صورت دیواری و یا پرده ای ساخته شوند. به همین منظور در این حالت وقتی دیوار و حفره های خروجی به درستی قرار گرفته شود، آب خروجی به صورت پر فشار از حفره ها بیرون می آید که به این طریق پرده ای زیبا از آب نمایش داده می شود و این مدل از آبنما سنگ لاشه فقط از یک سمت قابل دیدن است و بیشتر موارد دارای نورپردازی نیز می باشد. در صورتی که آبنما سنگ لاشه به صورت مرکزی در نظر گرفته شود به گونه ای می باشد که از همه طرف قابل دید می باشد. لازم به ذکر است که بدانید آبنما با سنگ لاشه کلاسیک بیشتر برای خانه های لوکس و ویلاها ساخته می شود همچنین این آبنماها به دلیل طرح زیبا و خاصی که دارد که اصولا به صورت متقارن و شکل باستانی می باشد و به همین دلیل دارای طرفداران زیادی می باشد. شما در ساخت آبنما سنگ لاشه ای می توانید ایده های جالبی پیاده کنید. با نورپردازی و یا ایجاد موسیقی های ملایم در کنار جریان آب و سایر موارد دیگر که بستگی به نظر و سلیقه افراد و بودجه ای که در نظر گرفته شده دارد. با این حال کارشناسان ما در نظر دارد تا شما بتوانید با انواع سنگ لاشه که در بازار وجود دارد و در فروشگاه سنگ کویرات به فروش می رسد، بهترین و جذاب ترین آبنما با سنگ لاشه را در فضای خود داشته باشید. فروشگاه سنگ کویرات این افتخار را دارد تا بهترین نمونه محصولات را به شما ارائه بدهد. از این رو شما می توانید با مراجعه به فروشگاه سنگ کویرات و بررسی کردن انواع سنگ لاشه در جهت ساخت آبنما سنگ لاشه بهترین خرید خود را انجام دهید. همچنین از کارشناسان ما می توانید جهت خرید و یا پیاده سازی ایده های خود کمک بگیرید.