advertise
سنگ کویرات

تولید سنگ لاشه

برای خرید انواع سنگ های طبیعی در ابتدا آن چیزی که برای فرد بسایر مهم و با ارزش است نحوه تولید آن ها می باشد. به همین منظور در این مقاله می خواهیم در مورد ولید یکی از انواع سنگ های طبیعی یا به عبارتی تولید سنگ لاشه مطالبی را برای شما بیان کنیم. در ابتدای نحوه ی تولید سنگ لاشه تعریفی در مورد این نوع از سنگ را برای شما خویاهمی داشت. به عبارتی می توان گفت که سنگ لاشه ورقه یا سنگ تخت سنگی است که از دل کوه استخراج شده و همراه با هنر دست سنگ تراش به وسیله چکش و قلم سنگ ها تا حد امکان به ضخامت و ابعاد دلخواه تولید می شوند. تولید سنگ لاشه بدین منظور می باشد که استفاده از سنگ های ورقه ای و لاشه سنگ های کوهی در محیط پیرامون پیوندی جدید بین انسان و طبیعت ایجاد می نماید و حس آرامش در طبیعت بودن را برای انسان به ارمغان می آورد. در تولید سنگ لاشه ای در نظر داشته باشید که یکی از زیبا ترین، ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین و بادوام ترین انتخاب ها جهت نمای ساختمان، باغ و ویلای شما سنگ های ورقه ای، مالون و سنگ های کوهی هستند که به رنگ های مختلف در بازار یافت می شوند. نکته ای که در تولید سنگ لاشه وجود دارد این است که سنگ های لاشه یا همان ورقه ای بسیار مقرون به صرفه و ارزانتر از سنگ های برش خورده هستند. زیرا که در تولید سنگ لاشه در محل معدن ورقه شده و بلافاصله آماده استفاده در محل پروژه می باشند. ابعاد سنگ لاشه و ضخامت سنگ لاشه در هنگام استخراج یا تولید سنگ لاشه متفاوت است. در واقع می توان گفت به سنگی که بدون تغییر در ابعاد آن و به صورت نا منظم به کارخانه انتقال داده می شود، سنگ لاشه می گویند. لازم به ذکر است برای تولید سنگ لاشه مواد معدنی، از روش های گوناگونی استفاده می شود. استخراج از معادن زیرزمینی، استخراج از معدن های روباز و استخراج از طریق مین گذاری از روش های تولید سنگ لاشه به شمار می روند. هر یک از این موارد تولید سنگ لاشه با توجه به عوامل خاصی تعیین می شود. در واقع می توان گفت عواملی که باعث می شوند هر یک از روش های فوق جهت تولید سنگ لاشه استفاده شوند، شامل: استحکام سنگ، عیار سنگ، هزینه های استخراج، قیمت سنگ در بازار و مکان و محدوده معدن هستند. دانستن این نکته ضرور ی یباشد که امروزه در ایران بسیاری از معادن سنگ لاشه به صورت روباز هستند و مورد استخراج و تولید سنگ لاشه قرار می گیرند.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

ضمن اینکه کمبود تجهیزات فنی در ایران موجب شده است در زمینه استخراج سنگ های تزئینی و فرآوری سنگ ها، ایران در رتبه چهارم جهان باشد و شرایط خیلی خوبی در زمینه صادرات سنگ نداشته باشد. با این وجود برخی از صادرات غیر نفتی ایران مربوط به صادرات سنگ به کشور های مختلف می شود. بعد از اینکه استخراج سنگ لاشه در معادن انجام شد، باید کارهای انتقال آن به کارخانه انجام شود. اگر ضخامت سنگ لاشه زیاد باشد و در عمق سیصد متری زمین قرار داشته باشد، برای انتقال آن به سطح زمین به نوار نقاله یا آسانسور نیاز است. اما زمانی که در استخراج سنگ لاشه از روش انفجار استفاده شود، توسط بولدوزر و سایر تجهیزات درون کامیون قرار داده شده تا به محل مورد نظر حمل شود. البته در نظر داتشه باشید ضخامت سنگ در تولید سنگ لاشه به عناصر تشکیل دهنده آن بستگی دارد. برخی سنگ های لاشه رسوبی بوده و برخی آذرین هستند. عموما سنگ های رسوبی ضخامت بیشتری نسبت به سنگ های آذرین دارند. اما آنچه برای تولید سنگ لاشوه و در عین حال انتخاب سنگ های ساختمانی مهم می باشد، بافت سنگ، میزان جذاب آب و.... است. یکی از نکات مهم پس از تولید سنگ لاشه، در استفاده از این نوع سنگ، ظاهر دست نخورده آن است که از نظر زیبایی ظاهری به فضای به کار رفته در آن حالتی طبیعی و بکر می دهد و به طور معمول برای ساخت کف، دیوار و فضاهای بیرونی به کار می رود. زیرا همانطور که می دانید چون از نظر عمل فرآوری مقرون به صرفه نیست در کارخانه ها برای تولید پودر سنگ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین نکات در شناخت انواع سنگ، توجه به میزان وزن و چگالی آن است، در واقع سنگ ها را از این نقطه نظر می توان به دو دسته کلی یعنی سنگ های سنگین و سنگ های سبک تقسیم کرد.


به عبارتی لازم به ذکر است سنگ های سنگین، به سنگ هایی گفته می شود که چگالی حدود ۱.۸ گرم بر سانتی متر مکعب دارند، در حالی که اگر چگالی سنگی کمتر از این مقدار باشد، در دسته سنگ های سبک قرار می گیرد. این سنگ مانند سایر سنگ ها مشخصه هایی دارد که باید در تولید سنگ لاشه در نظر داشت. سنگ های لاشه باید عاری از هرگونه لایه بندی باشند این بدان معنی می باشد که نباید لایه لایه باشد. بدون شکاف و درز بودن این سنگ یکی دیگر از مشخصات کیفی لاشه سنگ ها در تولید سنگ لاشه است و دلیل بر با کیفیت بودن آن است.لاشه سنگ باید سختی و مقاومت قابل قبولی داشته باشد، وجود شکاف و درز در این سنگ نشان دهنده عدم مقاومت و استحکام پایین آن است و همچینی در تولید سنگ لاشه ممکن است دچار مشکل شوند. شرایط و نحوه استخراج این سنگ ساختمانی و همچنین تولید سنگ لاشه نیز از مشخصه های کیفی آن به شمار می رود که عمدتا باید رو باز، بدون باطله و آسان انجام شود. مواد قابل حل در سنگ و کانی های رسی در آن وجود نداشته باشد. حالت آلتراسیون و هوازدگی نداشته باشد و دارای رنگ مرغوب باشد. با این حتا بعد از تولید سنگ لاشه، نما سازی دیوار در ساختمان های لوکس و مدرن هم در فضا های خارجی و هم فضا های داخلی، سنگ فرش کف خیابان ها، کوچه ها، پیاده رو ها پرتردد، ساخت انواع پله، ساخت انواع آبشار، آبنما، برکه، استخر، آلاچیق، دیوارهای صخره ای، ساخت انواع شومینه و باربیکیو و انواع فضا سازی ها از کاربرد های سنگ لاشه می باشد که نحوه ی تولید سنگ لاشه می تواند یکی از عوامل تاثیر گذار در خرید آن ها و در نتیجه به کار گریر آن ها خواهد شد. بعد از آشنایی کامل در مورد تولید شنگ لاشه می توانید فروشگاه سنگ کویرات را برای خرید سنگ های لاشه و یا هر گونه از سنگ های ساختمانی دیگر اقدام نمایید. همچنین علاوه بر این کارشناسان ما در خدمت شما هستند که شما را در خرید و انتخاب سنگ های لاشه ای کمک کنند. بعد از اینکه سفارشات خود را در فروشگاه سنگ کویرات ثبت کردید، محصولات خریداری شده در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهید شد.

سنگ کویرات