advertise
معدن سنگ ورقه ای

معدن سنگ ورقه ای

سنگ هایی که در ساختمان به کار می روند به نام های سنگ ورقه ای و یا سنگ تخته ای، سنگ پلاک، سنگ قواره، سنگ برش خورده، سنگ بادبر مرسوم می باشند. این سنگ ها همگی از معدن سنگ ورقه ای استخراج می باشد. خوشبختانه خاک کشور ما ایران به گونه ای می باشد که بسیاری از افراد توانسته اند نسبت به تاسیس و راه اندازی معدن سنگ ورقه ای در اکثر نقاط کشور، کنند. .همانطور که می دانید معدن سنگ های ورقه ای مکانی می باشد که از دل کو ها سنگ هایی طبیعی استخراج می کند که در ساخت وساز به عنوان یکی از موارد اساسی به شمار می رود. در اینجا لازم است گفته شود که پس از استخارج از معدن سنگ ورقه ای به کارخانه های تولیدی ارسال می شود، در آنجا پردازش های لازم بر روی سنگ ها انجام می شود، و در گروه بندی های مختلف از سنگ های طبعی قرار گرقته می شوند. در راستای معدن سنگ ورقه ای نکته ی قابل توجیح این است که استقبال از سنگ ‌های طبیعی فقط در ایران رو به افزایش نیست. موسسه تحقیقاتی آلید مارکت که بازار ها و کسب‌ وکار ها را آنالیز می ‌کند، اعلام کرده است که ارزش بازار سنگ‌ های طبیعی که شامل سنگ ورقه ای و مالون می ‌شود، تا سال ۲۰۱۸ بیش از سی و پنج میلیارد دلار بوده و پیش ‌بینی می‌ کند که در پنج سال آینده و تا سال چندین سال بعد، رشدی تقریبا چهار درصدی در درآمد این صنعت اتفاق بیفتد. این میزان رشد در معدن سنگ ورقه ای بحث قیمت سنگ ها را بیش از پیش بر جسته می‌کند. چرا که مشوق‌ های اقتصادی باعث می‌ گردد سنگ‌ هایی با کیفیت پایین وارد بازار شوند و مشتریانی را که به دنبال پایین ‌ترین قیمت سنگ مالون هستند، جذب خود کنند. از این رو باید از یک منبع معتبر که حرف اول را در فروش سنگ های ورقه ای، لاشه و... هم چون فروشگاه سنگ کویرات می زند، نسبت به تامین نیاز خود اقدام نمود.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

به هر حال، ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد معدن سنگ ورقه ای، کاربرد آن ها مطالبی را برای شما بیان کنیم. شاید این سوال برای شما پیش بیایید که معدن سنگ ورقه ای کجاست، به همین منظور تا پیاین این مقاله با ما همراه باشید. قبل از هر چیزی لازم است بدانید، امروزه با توجه به پیشرفت های روز دنیا قبل از تاسیس و راه اندازی معدن سنگ ورقه ای، آزمایشات لازم در مورد کیفیت و کارایی سنگ های موجود در معدن سنگ ورقه ای انجام می شود. تا اینکه برای اثبات حرف های خود، آزمایشاتی انجام شده باشد. سنگ ورقه ای در واقع مثل سنگ لاشه به همان صورت طبیعی و بدون هیچ تغییری مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ گونه برشی بر روی آن انجام نمی گیرد. البته توجه داشته باشید، بنا به درخواست مشتری برش آن امکان پذیر است. این سنگ حاصل از معدن سنگ ورقه ای علاوه بر کیفیت و جنس محکمی که دارد، قیمت آن هم بسیار مناسب است و جز سنگ های ساختمانی محسوب می شود. سنگ های ورقه ای به طور معمول در کف و یا نمای ویلا ها و همچنین به صورت کفپوش پیاده رو ها و پارک ها به دلیل استحکام و قیمت مناسب آن مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ ها در انواع رنگ ها در بازار موجود می باشد. همچنین با توجه به تعدد در معدن سنگ ورقه ای، این نمونه از سنگ ها تنوع زیادی دارد تا حد امکان به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد. سنگ ورقه ای درجه یک قهوه ای روشن کاشان یکی از نمونه های سنگ از معدن سنگ ورقه ای می باشد که این سنگ مرغوب به دلیل رنگ زیبا و کیفیت آن ها، در جهت کف سازی و نما مورد استفاده قرار می گیرد. البته در نظر داشته باشید که در معدن سنگ ورقه ای هنگام استخراج قواره ها بر اساس اندازه، ضخامت و رنگ دستچین می شوند. به همین منظور در فروشگاه سنگ کویرات سنگ های با ضخامت کمتر از شش سانتی متر به صورت متر مربع به فروش می رسد. قواره های ضخیم تر از شش سانتی متر به صورت تنی و در هم عرضه می شود. در رابطه با متراژ سنگ حاصل از معدن سنگ ورقه ای باید گفت که هر تن از این قواره های در هم حدود هفت متر مربع را می پوشاند. سنگ ورقه ای درجه یک زرد از معدن سنگ ورقه ای برای سنگ فرش توصیه می گردد. به گونه ای که قواره های آن بین شش تا دوازده سانتی متر ضخامت دارند. همچنین استحکام بالای این سنگ، کاربری طولانی آن را بدون نیاز به مرمت برای کاربران فراهم می سازد.


لازم به ذکر است در مورد سنگ معدن ورقه ای دماوند بدانید که به علت نزدیکی به کلان شهر تهران و کرج استفاده از آن در بسیاری از پارک های کوهستانی متداول است. از این معدن سنگ ورقه ای دماوند، مالون نیز استخراج می گردد که جداگانه برای دیوار چینی به فروش می رسد. توجه داشته باشید قواره های درهم این سنگ حاصل از معدن سنگ ورقه ای دماوند که حدودا بیش از ده سانتیمتر ضخامت دارند به صورت تنی برای عرضه به شما عزیزان و خریداران محترم در نظر گرفته شده است. در صورتی که به طور معمول قواره های نازک تر که بین ده تا چهار سانتی متر ضخامت دارند، به صورت متر مربع فروخته می شود. معدن سنگ ورقه ای دماوند، سنگ هایی مقاوم به عوامل جوی و یخبندان و دارای قواره های بزرگ برای شما تولید می کند که با توجه به نیاز و ظرایط جوی محیط زندگی تان باشد. کاربری عمده سنگ حاصل از معدن سنگ ورقه ای دماوند در محوطه سازی فضا های عمومی و شهری، پارک های کوهستانی و حتی پیاده رو ها است. از قطعات ضخیم تر این سنگ به عنوان مالون می توان استفاده کرد. در واقع می توان گفت، به علت موقعیت جغرافیایی معادن این سنگ، استفاده از آن در کلان شهر های تهران، کرج و حومه به شدت رو به افزایش می باشد. با این وجود معدن سنگ ورقه ای دماوند یکی از تولید کننده های سنگ ورقه ای و لاشه ای می باشد که با توجه به نیاز و سلیقه های مشتری سنگ ها با کیفیت و کارایی بالا را به بازار عرضه می کند. شما هم یم توانید به صورت مستقسم از معدن سنگ ورقه ای دماوند و هم از طریق فروشگاه سنگ کویات نسبت به خرید سنگ های طبیعی اقدام نمایید. کارشناسان ما سعی کرده اند تمامی اطلاعات در مورد سنگ معدن ورقه ای دماوند را در اختیار شما بگذارند تا بهتر بتوانید نسبت به خرید این نمونه سنگ ها اقدام نمایید. در فروشگاه سنگ کویرات تمامی نیاز های شما در نظر گرفته شده است و می توانید به راحتی از طریق تلفنی و یا اینترنتی نسبت به سفارش محصولات خود اقدام نمایید.

سنگ کویرات