advertise
سنگ کویرات

بهترین معادن سنگ ایران

حتما شما نیز شنیده اید که از ایران به عنوان کشوری غنی نام برده می شود. چرا که در وطن عزیزمان ایران معادن بی شماری از سنگ و مواد معدنی و چاه های نفت و گاز موجود می باشد. استفاده درست از این نعمت های خدادادی آینده روشنی برای این کشور رقم خواهد زد. ما به عنوان مردمانی که در این سرزمین زندگی می کنیم باید همواره حافظ منابع طبیعی کشورمان باشیم. با استفاده صحیح از این منابع خوشبختی خود و وطنمان را رقم زده ایم. در همین راستا باید اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهیم تا قادر باشیم هرچه بیشتر تلاش خود را به کار ببندیم. وب سایت سنگ کویرات که بالا بردن آگاهی مراجعان محترم را جزو رسالت های خویش می داند مقاله بهترین معادن سنگ ایران را تهیه نموده است. امید است این نوشتار سهم کوچک خود را به خوبی ایفا کند. در ادامه مقاله بهترین معادن سنگ ایران با ما همراه باشید. کشور ایران از لحاظ سنگ‌ های معدنی، منطقه ی ثروتمندی به شمار می ‌آید. پراکندگی معادن سنگ بین استان ‌های کشور اختلاف مشهودی دارد. طبق آمار استان‌ های اصفهان، خراسان، فارس، کردستان و آذربایجان شرقی در مجموع حدود شصت و نه درصد بهترین معادن سنگ ایران را به خود اختصاص داده ‎اند. برای آشنایی با بهترین معادن سنگ ایران تیم نویسندگی سنگ کویرات این مقاله را تهیه نموده است که درصورت تمایل می ‌توانید مطالعه فرمایید. یکی از بهترین معادن سنگ ایران، سنگ تراورتن شکلاتی طرق می باشد. معادن سنگ تراورتن شکلاتی طرق در استان اصفهان شهرستان کاشان واقع ‌شده است. این سنگ به رنگ قهوه‌ ای تیره و قهوه ‌ای مایل به بژ است که به دو صورت موج‌ دار و بی ‌موج و به ‌صورت ساییده چرمی فرآوری می ‌شود. این سنگ به دلیل یکنواختی رنگ و زیبایی جزو پرفروش‌ ترین سنگ ‌های شکلاتی محسوب می ‌شود. از لحاظ تنوع معادن شناخته شده سنگ ‌های تراورتن ده درصد از کل معادن سنگ ‌های ساختمانی کل کشور را به خود اختصاص داده‌ اند. یکی دیگر از بهترین معادن سنگ ایران سنگ تراورتن شکلاتی کاشان می باشد. معدن این سنگ در استان اصفهان شهرستان کاشان واقع گردیده است.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

سنگ تراورتن شکلانی کاشان جزو مرغوب ‌ترین تراورتن شکلاتی در دنیا به شمار می ‌آید. تراورتن شکلاتی کاشان که بعضا به آن شکلاتی آقا محمدی هم گفته می ‌شود که به دو صورت موج‌ دار و بی ‌موج در ابعاد اسلب و تایل فرآوری می ‌شود. از این سنگ می ‌توان در کلیه فضاهای ساختمان استفاده کرد. به دلیل ثابت بودن رنگ و ساب ‌پذیری بالا و تخلخل کم آن می ‌باشد. هنگام نام بردن از بهترین معادن سنگ ایران سنگ تراورتن شکلاتی همدان را نباید از قلم انداخت. معدن این سنگ در استان همدان واقع گردیده است. سنگ شکلاتی همدان به رنگ قهوه‌ ای روشن و تیره می ‌باشد که به دو صورت موج ‌دار و بی موج فرآوری می ‌شود. سنگ شکلاتی همدان به خاطر جذب آب نسبتا بالا و همچنین تخلخل زیاد در مناطق خشک و گرم بکار برده نمی ‌شود. سنگ تراورتن شکلاتی یزد نیز جزو بهترین معادن سنگ ایران به حساب می آید. معدن سنگ تراورتن شکلاتی یزد در استان یزد واقع گردیده است. سنگ تراورتن شکلاتی یزد به رنگ قهوه‌ ای تیره و قهوه ‌ای مایل به بژ است. نام دیگر سنگ تراورتن شکلاتی یزد سنگ تراورتن شکلاتی دهشیر می‌ باشد که اغلب به ‌صورت اسلب و یا تایل فرآوری می‌ شود که دو نوع موج ‌دار و بی ‌موج برش داده می ‌شود. سنگ تراورتن طبس را به راحتی می توان جزو بهترین معادن سنگ ایران به شمار آورد. معدن این سنگ در استان خراسان جنوبی شهرستان طبس واقع گردیده است. این سنگ دارای تم روشن با رگه ‌های مشکی و یا گاهی قهوه ‌ای و صورتی دارد که زمینه اصلی سنگ تراورتن طبس سفید می ‌باشد. این سنگ از ساب پذیری خوبی برخوردار است. یکی دیگر از بهترین معادن سنگ ایران، سنگ تراورتن عباس آباد می باشد. معدن سنگ تراورتن عباس آباد در استان مرکزی شهرستان محلات واقع گردیده است. سنگ تراورتن عباس ‌آباد یکی از پرمصرف ‌ترین سنگ‌ های ساختمان است و همچنین یکی از شناخته ‌ترین سنگ ها در دنیا. سنگ تراورتن عباس ‌آباد به رنگ زمینه کرم روشن مایل سفید دارد که به دو صورت موج‌ دار و بی موج برش داده می ‌شود که در آن موج ‌های کرم ‌رنگ به چشم می‌ خورد. نمی توان عنوان بهترین معادن سنگ ایران را بر این مقاله گذاشت و نامی از سنگ تراورتن آبگرم نبرد.


معدن این سنگ در استان مرکزی شهرستان محلات واقع گردیده است. سنگ تراورتن آبگرم رنگ کرم روشن دارد که در بعضی مواقع به سفیدی می ‌زند. تقریبا سنگ یکنواخت و فاقد ناخالصی می ‌باشد. سنگ تراورتن آبگرم دارای خلل و فرج ‌های زیادی می ‌باشد که به همین خاطر شباهت زیادی به سنگ حاجی ‌آباد دارد. سنگ تراورتن ابیانه نیز یکی از بهترین معادن سنگ ایران می باشد. معدن سنگ تراورتن ابیانه در استان اصفهان شهرستان کاشان واقع گردیده است. این سنگ با تم رنگ روشن سفید جزو تراورتن‌ های سفید محسوب می ‌شود که در درجات پایین تراورتن ابیانه کرم و بژ است که هاله ‌های صورتی و سیاه در این سنگ دیده می ‌شود. از این سنگ برای نماهای رومی و کلاسیک استفاده می ‌کنند. هنگام نام بردن از بهترین معادن سنگ ایران نباید از سنگ تراورتن آتشکوه غافل شد. معادن سنگ تراورتن آتشکوه در استان مرکزی شهرستان محلات واقع گردیده است. سنگ تراورتن آتشکوه یکی از با کیفیت ‌ترین تراورتن های سفید می ‌باشد. این سنگ با تم سفید و موج‌ های زیبا و منظم است. سنگ تراورتن آتشکوه از ساب پذیری خوبی برخوردار می ‌باشد. سنگ تراورتن آتشکوه اغلب به ‌صورت چهل طولی و یا اسلب برش داده می ‌شود که به دو روش موج ‌دار و بی موج فرآوری می گردد. به عنوان آخرین معدن از بهترین معادن سنگ ایران باید از سنگ تراورتن ترامیت بوکان نام ببریم. معدن سنگ ترامیت بوکان در استان آذربایجان غربی شهرستان بوکان واقع گردیده است. سنگ ترامیت بوکان یک نوع سنگ آهکی می ‌باشد که به رنگ سفید است. این سنگ می ‌تواند جایگزین مناسبی برای تراورتن‌ های سفید باشد. این سنگ دارای خلل و فرج می ‌باشد که توسط رزین و اپوکسی پر می گردد. به پایان مقاله بهترین معادن سنگ ایران رسیدیم. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در این مقاله ما تنها به بخشی از بهترین معادن سنگ ایران اشاره کردیم و این مبحث بسیار گسترده تر از این حرف ها می باشد. مطمئنا نام بردن از تمامی معادن از حوصله بحث خارج بود. به همین خاطر تیم نویسندگی سنگ کویرات گزیده ای از بهترین معادن سنگ ایران را در اختیارتان قرار داد. امید است که این مطلب مفید فایده واقع گردد.

سنگ کویرات