advertise
سنگ کویرات

قیمت هر تن سنگ مالون

همانطور که می دانید سنگ های طبیعی امروزه در بیشتر نما های ساختمانی از جمله باغ ها و حیاط های منازل مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه سنگ های طبیعی از مقاومت و کیفیت بالایی برخودار می باشند، بهترین گزینه برای ساخت و ساز به شمار می رود. در این مقاله قصد بر این است که در مورد سنگ مالون و از همه مهم تر قیمت هر تن سنگ مالون که از قبیل مواردی می باشد که در الویت خرید هر فردی می باشد. در ابتدا و قبل از پرداختن به این موضوع باید گفت که قیمت هر تن سنگ مالون به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه کارشناسان فروشگاه سنگ کویرات بیشتر به این موضوع پرداخته اند. در ابتدای بررسی قیمت هر تن سنگ مالون باید دانست که سنگ مالون، یکی از نمونه سنگ طبیعی است که زیر مجمومه ای از سنگ لاشه ای محسوب می شود. سنگ مالون بعد از استخراج از معدن، تراشیده و سپس چکش خورده می شود. به منظور اینکه سنگ مالون شکل منظمی پیدا کنند تیشه کاری می شود، به گونه ی که یک طرف آن شکل صاف به خود می گیرد. یکی از مواردی که در قیمت هر تن سنگ مالون تاثیر گدار خواهد بود، رنگ آن ها می باشد که در رنگ بندی های متنوع از جمله سفید، سبز، آبی، زرد، خاکستری، قهوه ایی و.... موجود است. توجه داشته باشید که هر چه کیفیت در رنگ سنگ مالون بالاتر باشد، قیمت هر تن سنگ مالون نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، سنگ های مالون سنگ های مقاومی در برابر نفوذ آب، مقاوم در برابر یخ زدگی هستند. این امر موجب شده است تا بیشترین استفاده در ساخت و ساز به خود اختصاص داده است. قیمت هر تن سنگ مالون سبب شده است که بیشتر مورد کاربرد قرار بگیرد. به همین منظور باید گفت که موارد مصرفی این سنگ ها در نمای ساختمان، جدول سازی، محوطه سازی، پله ها، دیوار چینی، تونل سازی، پل سازی، جدول سازی، دیوار های بادبر و غیر بادبر، سنگفرش و... به کارا گرفته می شود. دانستن این نکته ضروری می باشد یکی از عمده ترین کاربرد های سنگ مالون در نقاط کوهستانی است که در جهت اجرای قوس های سنگی می باشد که در پل ها، درگاه ها و طاق زیرین دالان های سنگی استفاده می شود.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

همانطور که می دانید سنگ مالون با نام باربر نیز در میان افراد شناخته شده است. به عبارتی می توان گفت که امروزه از سنگ های مالون در نمای خارجی ساختمان ها و حتی بعضی از ساختمان های تجاری نیز به عنوان بهترین گزینه می تواند باشد. این امر موجب شده است که روز به روز نیز طرح های جدید تر و فانتزی تری از سنگ های مالون ساختمانی توسط کارخانه ها تولید می شود و قیمت هر تن سنگ مالون بیشتر مد نظر افراد قرار گیرد. توجه داشته باشید که بعضی از طرح های سنگ مالون به دلیل زیبایی و جلوه ی خاص و همچنین مقاومت مطلوب به عنوان پر فروش ترین سنگ های مالون ساختمانی در فروشگاه سنگ کویرات شناخته شده است و سبب شده است تا قیمت هر تن سنگ مالون در پایین ترین سطح خود قرار گیرد. همانطور که قبلا نیز اشاره ی کوتاهی شد، سنگ مالون می توانند رنگ های مختلفی داشته باشند. قیمت هر تن سنگ مالون موجب شده است تا ماسه سنگ قرمز که دارای اکسید آهن یا به عبارتی کانی هماتیت در ترکیب کانی شناسی خود است، یکی از پرکاربرد ترین انواع سنگ مالون به شمار رود. همچنین سنگ توف نیز که نوعی سنگ آذر آواری که حاصل از فرآیند های مشترک آذرین و رسوبی است، دارای طیفی از رنگ قرمز روشن تا سبز روشن است که می تواند به عنوان سنگ مالون مورد استفاده قرار گیرد. البته در نظر داشته باشید که سنگ های دیگری چون باطله های تراروتن یا مرمریت نیز می توانند به عنوان سنگ مالون به کار گرفته شود. یکی دیگر از مواردی که قیمت هر تن سنگ مالون را مشخص می کند، مقاومت و دوام سنگ است که این مورد بر اساس نوع سنگ، متغیر است. به همین منظور می توان از آن در کاربری های مختلف به ویژه کف محوطه ی بیرونی ساختمان ها و سنگفرش استفاده کرد. برای درک هر چه بیشتر این مطلب، به عنوان مثال باید گفت که مقاومت سنگ توف در برابر فشار و ضربه یه به عبارتی در شرایط غیر مربوط بسیار زیاد است. البته در صورتی که دوام آن در برابر رطوبت، کمتر می شود.


علاوه بر این، مقاومت سنگ هایی چون ماسه سنگ و اسلیت در برابر سایش می تواند بالا باشد. به همین دلیل از انواع مقاوم آن ها در کف سازی و محوطه سازی به کار گرفته می شود. لازم به ذکر است که بدانید سنگ های تراورتن و مرمریت چنانجه کیفیتی در حد لازم داشته باشند، به عنوان سنگ مالون استفاده می شوند. همچنین کارایی و کاربرد سنگ های آذرینی چون گرانیت به عنوان سنگ مالون بسیار محدود است، زیرا قابلیت ابزارزنی در این سنگ کم بوده و تراشیدن شکل های مختلف سنگی از آن دشوار است. این نکته را در نظر داشته باشید سنگی که برای کف مورد استفاده قرار می گیرد، مقدم بر هر چیز، باید از مقاومت سایشی مناسبی برخوردار باشد. به عبارت دیگر باید گفت، در اثر تردد، دچار ساییدگی نشود که بیشتر سنگ مالون های موجود رد فروشگاه سنگ کویرات از این قاعده استثنا نمی باشد و از این نظر کیفیت مناسبی دارند. اما باید دقت داشت که در صورت استفاده از سنگ مالون در موقعیت هایی که تحت اعمال بارهای زیاد هستند، باید ضخامت بیشتری از سنگ در نظر گرفته شود تا از شکستگی احتمالی آن جلوگیری شود. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم سنگ مالون به دلیل داشتن ظاهری طبیعی، در محوطه سازی پارک ها و باغ ها، فضایی آرام و دلنشین پدید می آورد. قیمت هر تن سنگ مالون در فروشگاه اینترنتی سنگ کویرات به گونه ای می باشد که استفاده ی گسترده از آن را توجیه می کند. با توجه به اینکه قیمت هر تن سنگ مالون از جمله مواردی می باشد که افراد به آن توجه بسیار زیادی دارند، با ید توجه داشت که عوامل مختلفی در قیمت هر تن از سنگ مالون تاثیر گذار خواهد بود. پایین بودن قیمت هر تن سنگ مالون بی دلیل نمی باشد، بلکه اکی از پایین بودن کیفیت و مقاومت آن ها در برابر عوامل سایشی می باشد. شما عزیزان و کاربران محترم می توانید در فروشگاه سنگ کویرات تمامی قیمت هر تن سنگ مالون را مورد بررسی قرار دهید. همچنین کارشناسان وب سایت ما در اختیار شما عزیزان می باشند تا تمامی اطلاعات در مورد قیمت هر تن سنگ مالون را در اختیار شما بگذارند. شما از طریق فروشگاه اینترنتی سنگ کویرات قادر می باشید که به دنیای سنگ طبیعی با کیفیت بالا دسترسی داشته باشید و با بررسی کردن و مقایسه آن ها با یکدیگر بهترین انتخاب را داشته باشید.

سنگ کویرات