advertise
سنگ کویرات

مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل

امروزه به دلیل دسترسی آسان به فضای مجازی و اینترنت می توان به راحتی مهارت های فراوانی را فرا گرفت و علم و آگاهی خود را افزایش داد. آموزش های گوناگونی در زمینه های مختلف وجود دارند که با یک جست و جوی ساده و کمی علاقه و تلاش می توان بر آن ها مسلط گشت. از این رو تیم نویسندگی سنگ کویرات نیز در برخی از مقاله های خود دست به آموزش برخی از مسائل مرتبط با حیطه کاری خود یعنی فروش انواع سنگ زده اند تا بدین وسیله سهم کوچکی در بالابردن آگاهی مراجعان محترم ایفا نمایند. در این مطلب می خواهیم درباره مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل با شما صحبت کنیم. آبنماها و آبشارهای مصنوعی یکی از المان های جذاب در محوطه سازی به شمار می آیند که صدای دلنشین آب موجب آرامش و کاهش استرس می شود. پیش از آشنایی با مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل بهتر است با انواع آبنما آشنا گردیم. اولین نوع آبنما سنگی و صخره ای می باشد که در این مدل گودال هایی در پایین ابشار قرار می گیرد که از پاشیده شدن آب به محیط اطراف جلوگیری می کند. در کنار این گودال ها برای زیبایی از قلوه سنگ ها ، سنگ های رودخانه ای و غیره استفاده می شود و بیشتر در پارک ها و مکان های تفریحی قابل اجرا می باشند. آبنما آکواریوم در فروشگاه ها و پاساژها و مکان های مشابه کاربرد دارد. آبنما فواره ای نوع دیگری از آبنما می باشد که این نوع آبشار بیشتر در پارک ها ، بوستان ها و میدان های شهری اجرا می شوند. آبنما آجری و مجسمه ای در لابی ساختمان ها ، موزه ها و مواردی از این دست کاربرد دارند. آبنما دیواری در تراس ، روف گاردن و پاسیو مورد استفاده قرار می گیرد. آبنما پرده ای برای شرکت ها ، مراکز تجاری و غیره مناسب می باشد. آبنما کوچک خانگی برای محیط داخلی خانه به کار می رود. همچنین آبنما شیشه ای، آبنما حبابی و آبشار مصنوعی نیز انواع دیگری از این محصول می باشند. آبشار های اجرا شده در داخل ساختمان ها می توانند کوچک و یا کاملا بزرگ باشد. می توانیم با مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل حس طبیعت و آرامش را ایجاد کنیم.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

این آبشارهای مصنوعی می توانند به المان های دیگر فضای سبز اضافه گردند. به طور مثال ترکیب آبشار مصنوعی با دیوار سبز ، گیاهان آبزی ، رونده ها و غیره. این صخره ها از قالب هایی ساخته می شود که همانند سنگ های طبیعی و واقعی هستند و در متراژ های مختلف می توان از سنگ های طبیعی نیز استفاده شود. در مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل در محوطه باید شرایط زمین و نقشه های توپوگرافی را در نظر بگیریم. سپس آبنمایی که با محیط هماهنگی داشته را انتخاب کنیم. آبشارهای مصنوعی همراه با یک حوضچه ای می باشند که باید در مرحله اول حفره ای بزرگ ایجاد کنیم و سپس داخل آن را عایق بندی کرده و سپس متریال در نظر گرفته شده را بر روی حفره نصب می شود که اصولا از قلوه سنگ و یا سنگ های سایز بزرگ استفاده می شود. آبنما های مصنوعی فواره های آبی هستند که از آبشارهای طبیعی الگو گرفته اند ، با ایده و الهام از طبیعت طراحی شده و با متریال های مختلف می توان آن را اجرا کرد. آبشارهای طبیعی برای مردم جذابیت خاصی را دارند. از این رو امروزه توانسته اند با تکمیل مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل جلوه زیبایی از آن را به نمایش بگذارند و با صدای دلنشین آن حس آرامش را برای افراد ایجاد کنند. عملکرد آبشارهای مصنوعی به صورت چرخه می باشد که در هدر رفتن آب جلوگیری می کند. در ادامه با آموزش ساخت آبنما سنگی به صورت مرحله به مرحله با ما همراه باشید. در مرحله اول زیر کار را باید عایق بندی کنیم تا از نفوذ آب به اطراف و کف جلوگیری شود. در مرحله دوم سازه های فلزی و رابیتس کاری انجام می شود. در مرحله سوم از مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل باید روی سازه را با سیمان سفید و سیمان سیاه به اشکال سنگ درآوریم و روی آن را توسط چسب با قرار دادن پودر سنگ پوشش دهیم و در مرحله نهایی از مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل اجرای لوله کشی و پمپ مخصوص انجام می شود. این بود آموزش ساخت آبنما سنگی به صورت مرحله به مرحله که وب سایت سنگ کویرات تلاش نمود در این نوشتار به شکلی مختصر و مفید بیان کند. مواد استفاده شده در مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل شامل فایبرگلاس، بتن، بتن تقویت شده با الیاف شیشه ای که دارای شکل و اندازه های متناسب با بودجه مشتری است، سیمان، رنگ، چسب و پودر سنگ می باشد. بد نیست نحوه عمل کردن سیستم لوله کشی در مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل را نیز مرور نماییم. آبنما و آبشارهای مصنوعی به نحوی ساخته می شوند که آب توسط لوله کشی در قسمت بالای آبنما قرار می گیرد و به صورت ریزشی به سمت پایین حرکت می کند و در آخر توسط مخزنی که در پایین قرار گرفته آب فیلتر شده و دوباره توسط پمپ به بالا کشیده می شود.


اجرای نورپردازی در مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل برای زیبایی بیشتر انجام می پذیرد. در واقع برای زیبایی آبشارهای مصنوعی و جلوه بخشیدن در شب می توان از یک نورپردازی تخصصی استفاده کرد تا نمای آبشار زیباتر جلوه نماید و همچنین در قسمت هایی که تورفتگی وجود دارد با یک نورپردازی مناسب می توان نمای ریزش آب را جذاب تر کرد . در ادامه به سوالات متداولی که در مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل مطرح می گردد، می پردازیم. اولین پرسش در رابطه با مکان هایی است که در آن آبنما و آبشار مصنوعی صخره ای ایجاد می شود. در پاسخ می توان گفت میدان های شهری، حیاط های بزرگ، فضاهای باز و بسته، لابی ساختمان، محوطه باغ و فضاهای بیرونی رستوران ها و کافی شاپ ها از جمله مکان هایی است که می توانیم شاهد مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل در آن ها باشیم. دومین پرسش در ارتباط با مزایای ساخت آبنما و آبشار مصنوعی می باشد. پاسخ را می توان چنین بیان کرد تصفیه هوا در اثر رطوبتی که ایجاد می شود، صدای دلنشین و آرامش بخش و زیبایی و الغا کننده حس طبیعت. متریال مورد نیاز در آموزش ساخت آبنما سنگی به صورت مرحله به مرحله عبارتند از سنگ های سایز بزرگ و متوسط که بهترین متریال ساخت آبنما در فضای باز خود به نمایش بگذارید، پمپ شناور که اندازه پمپ بستگی به ابعاد آبنما و آبشار مصنوعی دارد و یک پمپ مناسب برای حوضچه کوچک که پمپ شناور با قدرت دوازده گیگاهرتز کافی می باشد، لوله های آب که در مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل بستگی به پمپ بکار رفته دارد و برای پمپ های دوازده گیگاهرتز از لوله هایی که قطر سه الی چهار سانتی می باشد استفاده می شود، بند های چرمی و یا پلاستیکی جهت ثابت بودن سنگ ها بر روی هم استفاده می شود، بیل و در آخر از شن و ماسه استفاده می شود. امیدوارم به خوبی مراحل ساختن آبنما و آبشار در باغ و ویلا و منزل را فرا گرفته باشید. مجموعه سنگ کویرات بالابردن آگاهی مراجعان محترم را از رسالت های خویش می داند. به همین خاطر در تلاش است با تهیه مقاله های اینچنینی اطلاعات کاربران را افزایش دهد و بدین ترتیب در خریدی بهتر آنان را یاری نماید.

سنگ کویرات