advertise

آبنما سنگی ویلایی

آبنما سنگی ویلایی چیست

در این صفحه از وب سایت سنگ کویرات قصد داریم پیرامون آبنما سنگی ویلایی صحبت کنیم. برای فهم هر چه بهتر این مفهوم، نخست بهتر است یک تعریف ابتدایی برای آبنما ارائه کنیم. به هر نمای منظم و غیر منظمی که در طی آن شاهد ریزش، فواران و فرود آب باشیم، آبنما گفته می شود. سه عمل ریزش، فوران و فرود اگر به صورت مداوم جریان داشته باشد، با نوعی از آبنما روبرو هستیم. یک آبنما ممکن است در دل طبیعت مشاهده شود (آبنما طبیعی) و یا ممکن است همانند آبنما سنگی ویلایی، ساخته دست باشد. مهم داشتن ویژگی هایی است که کمی قبل تر به آن ها اشاره کردیم. امروزه افراد علاقه زیادی به ساخت و استفاده از آبنما پیدا کرده اند. به همین خاطر از متریال های مختلفی برای ساخت انواع آبنما بهره برده می شود. همان طور که عرض شد، در نوشتار پیش رو، تنها قرار است پیرامون نوعی خاصی از این سازه ها یعنی آبنما سنگی ویلایی صحبت کنیم. هر چند در خلال مباحث و به فراخور نیاز، از بعضی کلیات مربوط به آبنماها نیز سخن به میان خواهیم آورد. همراه ما باشید تا کنه و بنه این ماجرا را با یکدیگر موشکافی کنیم. ابتدا بیایید کمی در دل تاریخ فرو برویم و نگاهی به تاریخچه ساخت و استفاده از انواع آبنما علی الخصوص آبنما سنگی ویلایی بیندازیم. مطابق با اسناد و مدارک منتشر شده، نخستین بار، حدود سه هزار سال قبل از میلاد مسیح، در منطقه معروف و شناخته شده آن دوران یعنی بین النهرین (یکی از تمدن های اولیه) – جایی بین ایران و روم باستان – آبنماهای سنگی طراحی و ساخته شده اند. واضح و مبرهن است که در آن دوران، چیزی به اسم آبنما سنگی ویلایی وجود نداشته است و این قضیه، بیشتر یک مفهوم معاصر است. 

سنگ کویرات

سنگ کویرات

اولین بار، در سه هزار سال پیش از میلاد، در بین النهرین، روم و ایران، آبنما طراحی و ساخته شد. در سده پانزدهم میلادی اولین آبنما ویلایی مدرن در ایتالیا طراحی و ساخته شد و بعد از آن تقریبا با گذشته حدود دویست سال، توجه عمومی ‌نسبت به آبنما سنگی ویلایی افزایش داشته و استفاده از آن در میدان ‌ها، کاخ ‌ها و عمارت و باغ ‌های مجلل رونق گرفت. تا به امروز سبک‌ های جدید و مدرن تری در طراحی آبنما پیاده سازی شده است. خاصیت هر آبنمای سنگی ویلایی این است که به سبب آب و حرکت آن، توجه انسان را به خود جلب می کند. انسان از شنیدن صدای جریان آرام آب به آرامش می ‌رسد. جریان آب می‌ تواند یادآور خاطرات و احساس در طبیعت بودن را برای مخاطب تداعی کند. این مقوله ریشه تاریخی دارد و به نوعی در ژن انسان نهفته است. آبنمای سنگی ویلایی، می تواند این حس خوب را برای شما بازسازی کند. از این رو سازندگان ویلا، به جهت طراحی داخلی و فضای سبز حیاط ویلا و به منظور پدید آوردن محیطی دلنشین و آرامش بخش، همیشه سعی کرده اند از مولفه آب و آبنمای سنگی ویلایی، در طراحی‌ های خود استفاده کنند. در این مقاله که توسط تیم طراحی ما در شرکت سنگ کویرات آماده شده، سعی می ‌کنیم تا با معرفی انواع آبنما‌های ویلایی و ویژگی ‌های هر کدام، شما را در انتخاب آبنمایی که با سبک طراحی داخلی و فضای سبز ویلایتان هماهنگی بیشتری دارد یاری کنیم. برای طراحی و ساخت یک ویلا، ایده ها و خلاقیت های متعددی در دسترس است که می توان با پیاده سازی هر کدام از آن ها، نما و جلوه ای خاص به محل مورد نظر بخشید. 


طبیعتا بهتر آن است که از المان ها و آیتم های هماهنگ و مرتبط با ویلا بهره جست تا زیبایی و چشم نوازی به اوج خود برسد و احساس رضایت خاطر مضاعفی به افراد دست بدهد. هنگامی که طراحی محوطه یک ویلای زیبا با شماست احتمالا ایده های مختلفی در سر دارید که بهترین نما را ایجاد کنید. یکی از گزینه هایی که همیشه پیش شماست و می توانید یک حیاط یا لابی زیبا برای ویلایتان بسازید، آبنمای سنگی است که در آن با جریان آب، صدای گوشنوازی را به مهمان های حاضر در ویلا هدیه کنید. برای این منظور می دانید برای تهیه آبنما باید چه مواردی را مد نظر داشته باشید. برای نصب و اجرای آبنما باید به چه کسی اعتماد کنید. در راهنمای سنگ کویرات درباره نکات مهم آبنمای سنگی ویلایی اهم نکات را به سمع و استراقتان خواهیم رساند. پس متوجه شدیم یکی از گزینه هایی که برای محوطه سازی ویلاها وجود دارد، آبنما سنگی ویلا می باشد. این سازه می تواند ضمن دو چندان کردن زیبایی حیاط و ویلاها، با ایجاد صدای جریان آب نیز، صدای گوشنوازی را به ساکنین و یا در اصطلاح عامیانه تر آن هایی که از ویلا استفاده می کنند، هدیه دهد. برای اینکه یک آبنمای سنگی با کیفیت را داشته باشید، لازم است از مجموعه های معتبر کمک بگیرید. در ادامه این مقاله از سایت سنگ کویرات، با ما همراه باشید تا با انواع آبنما سنگی ویلا و نکات مهم در زمان نصب و اجرای آن آشنا شویم. شما می توانید از مشاوره های ما در زمینه خرید سنگ مناسب برای آبنما سنگی ویلایی بهره مند شوید. حال که با مقدمات کار آشنا شدیم، بهتر است به یک پرسش کلی و اساسی که به احتمال زیاد شما را به این صفحه نیز کشانده، پاسخ دهیم؛ آبنما سنگی ویلا چیست.

سنگ کویرات

انواع آبنما سنگی ویلایی

زمانی که برای پیاده سازی آبنما سنگی ویلایی مترصد باشید، قطع به یقین تمایل دارید تا با انواع سازه قابل اجرا آشنا شوید و نظاره گر طرح ها و تصاویر مربوطه باشید. به همین منظور قصد داریم در این بخش، شما را با انواع آبنما سنگی ویلایی آشنا کنیم. آنچه که در این قمست کتابت شده، یک اشاره جامع به تمام آبنماهای سنگی قابل پیاده سازی می باشد و الزاما کاربرد آن ها برای ویلا نمی باشد. اگر قصد استفاده از آبنما در حیاط یا محوطه ویلا دارید، تمام آن چه که بدان احتیاج پیدا خواهید کرد، استفاده از خلاقیت خود در این زمینه می باشد. با یک نقشه ساده می توانید از یک آبنمای ویلایی سنگی خوب بهره برده و محیط زیبا و دل نشینی را برای خود و خانواده عزیزتان فراهم کنید. در ادامه به بیان برخی از این ایده ها می پردازیم و سپس از انواع آبنما سنگی ویلایی صحبت خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم این اقدامات را انجام دهید. استفاده از گیاهان در اطراف آبنما و سنگ های تزئینی مناسب محوطه ویلا، ظاهر بسیار زیبایی به آبنما می بخشد. استفاده از سنگ هایی با ابعاد مختلف، نمای طبیعی تری ایجاد می کند. اندازه آبنما حتما نباید بزرگ باشد و استفاده از یک آبنمای کوچک نیز می تواند مؤثر واقع شود. اگر برای شما مقدور باشد که آبنما را در نزدیکی استخر یا حوض بسازید، در این صورت زیبایی آن دو چندان خواهد شد. استفاده از رنگ های مختلف نیز می تواند در ساخت یک آبنمای سنگی ویلایی زیبا به شما کمک کند. آبنما می تواند به عنوان نقطه کانونی در ویلا در نظر گرفته شود. اگر برای شما امکان دارد می توانید آبنما سنگی ویلایی را در نقطه ای که بیش تر در معرض دید قرار دارد، نصب کرده و سایر المان ها را با توجه به آن طراحی کنید. شما می توانید با ساخت یک حوض و قرار دادن آبنما در بالای آن زیبای آن را دو چندان کنید. برای ساخت آبنما می توانید از چوب نیز استفاده نمایید. اقدام بیان شده باید با مشورت مجری صورت پذیرد. این کار باعث دو چندان شدن زیبایی آبنما نیز می شود. اجرای یک روش نورپردازی مناسب در کنار استفاده از آبنما سنگی ویلایی باعث ایجاد نمایی بسیار زیبا می شود. کاشت درخت و گل های تزئینی در اطراف آبنما نیز از ایده های کاربردی می باشد و به زیبایی آن می افزاید. اگر در اطراف آبنما سنگی ویلایی مکانی برای کاشت درخت وجود ندارد، می توانید از گلدان های بزرگ و کوچکی که در آن گیاهان آپارتمانی کاشته شده است استفاده نمایید. حال با دانستن این نکات کلی، به سراغ تشریح انواع ابنما سنگی ویلایی می رویم.
آبنمای سنگی؛ صدای آرامش بخش حرکت آرام آب بر روی سنگ، این آبنما را تبدیل به گزینه محبوب در بین ویلا داران کرده است. این سبک از آبنما، به واسطه بافت و رنگ، نمونه‌ های زیادی را برای انتخاب، در دسترس طراحان داخلی و فضای سبز ویلا قرار داده، که علاوه بر این مزیت، مقاومت بالا در برابر شرایط اقلیمی، باعث طول عمر زیاد و صرفه اقتصادی از جهت تعمیر و نگهداری در آبنمای سنگی است. گاهی تجمع جلبک در شرایطی که این آبنما در فضای بیرونی ویلا استفاده می شود بر روی آن دیده می شود که برای کاهش این اتفاق می ‌بایست از یک تصفیه کننده آب، در مسیر تامین آب آبنما استفاده نمود. از ویژگی ‌های این آبنمای ویلایی، می توان به هزینه تعمیر و نگهداری پایین، مقاومت در برابر فرسایش به دلیل تولید شدن از سنگ ‌های مقاوم، نصب و راه اندازی راحت، قابلیت نصب در فضای سبز ویلا حتی تا پاسیو و همچنین امکان نورپردازی در شب یا افزودن چراغ به آن اشاره کرد.
آبنمای تخته سنگی؛ برای ایجاد یک ناهمواری خودخواسته، در فضای سبز ویلا یا باغ ویلا خود می توانید، از آبنمای تخته سنگی به عنوان نوعی از آبنما سنگی ویلایی استفاده نمایید. تمایز در سبک و مدل، اضافه کردن صدا و جنبش به فضای سبز ویلا، مناسب برای هر فضای بیرونی و ایجاد احساس لذت بخش صدای آبشار از ویژگی ‌های این سبک از آبنماست.
آبنمای صخره ای؛ این نمونه را هم می توان در انواع آبنما سنگی ویلایی جا داد. آبنمای صخره ای را می توان به شکل ‌های مختلفی طراحی و اجرا کرد. این آبنما به علت شباهت زیادی که به صخره‌ های کوهستانی دارد به این نام مشهور شده است و به دلیل همین شباهت، چشم ‌نوازی و آرامش خاصی را به انسان منتقل می کند. در اجرای آبنمای صخره ای در ویلا، لازم است در قدم اول، محل مورد نظر را عایق کاری و لوله کشی نمود، و بعد از آن با توجه به موقعیت، سنگ ‌ها و صخره‌ های مورد نیاز را روی یکدیگر چید. با انتقال آب در قسمت ‌های بالایی و ریزش آب، محیطی شبیه به صخره‌ های طبیعی در حیاط وبلا را تداعی می کند. میادین شهرها، پارک ها و مراکز تفریحی، محل مناسب عمومی، جهت این سبک از آبنما است، این آبنما به علت سبک طبیعی که دارد، برای افرادی که تمایل به شنیدن صدای دلنشین آب و لذت دیدن فضایی صخره ای در حیاط ویلا خود دارند مورد توجه است. همچنین انتخاب صحیح گیاهان و متریال در طراحی آبشار صخره ‌ای موضوع مهم دیگری است که نباید از آن در طراحی این آبنمای ویلایی، غافل شد.
آبنما سنگی در مرکز ویلا؛ طراحی محوطه های باز مانند حیاط خلوت و ویلا از جمله طراحی هایی محسوب می شود که فرد می تواند با توجه به علایق خود و بدون هیچ محدودیتی نسبت به انجام آن اقدام نماید. برای مثال استفاده از یک شومینه بیرونی، ساخت یک استخر، کاشت درختان مختلف و غیره از جمله ایده هایی است که افراد می توانند برای طراحی ویلا از آن استفاده نمایند. فضای ویلا یا حیاط خلوت باید به گونه ای باشد که مکان خوبی برای هم نشینی با دوستان و خانواده فراهم کند. از جمله ایده های دیگری که می توان برای طراحی حیاط خلوت از آن استفاده کرد ساخت یک حوضچه و آبنما سنگی ویلایی می باشد. استفاده از یک حوض و آبنما سنگی ویلایی در محوطه های ویلا ایده ای بسیار جذاب و منحصر بفردی می باشد. این کار باعث ایجاد فضایی آرام بخش و دنج شده و فضای خوبی برای هم نشینی با خانواده و دوستان فراهم می کند. استفاده از یک آبنما سنگی ویلایی نیز می تواند تاثیر مشابهی داشته باشد. مزیتی که استفاده از یک آبنما نسبت به حوض دارد در این است که استفاده از آبنما یکنواختی موجود در فضا را نیز در هم می شکند و نمای زیباتری ایجاد می کند. طراحی آبنماها بسیار گسترده می باشد و گزینه های زیادی برای استفاده از آن ها در مقابل شما قرار دارد. این طراحی می تواند کاملا شکل طبیعی یا آرتیستیک داشته باشد و این امر به سلیقه شما و فضایی که قصد طراحی آن را دارید، بستگی دارد. با اضافه کردن یک آبنما سنگی به محوطه ویلا، به طور قطع فضا تغییر بسیار چشمگیر و مثبتی خواهد کرد. با این کار ارزش ویلا و یا خانه شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. صدای آب نیز باعث ایجاد آرامش شده و فضای مناسبی برای ریلکس کردن ایجاد می کند.استفاده از یک آبنمای سنگی ویلایی زیبا باعث ایجاد محیطی دلنواز برای هم نشینی با خانواده و دوستان می شود. صرف غذا در چنین محیطی نیز بسیار خاطراه انگیز خواهد شد. نکته مثبت در مورد استفاده از آبنماها، این است که می توان آن ها را در هر نقطه ای که تمایل دارید، قرار دهید. برای انجام این کار بهتر است آبنما را در مکانی که فضای کافی در اطراف آن برای نشستن وجود دارد، نصب کنید.
آبنمای سنگی در لابی ویلا؛ اگر چه عبارت لابی ممکن است بیشتر برای ساختمان ها و دیگر سازه ها به کار رود، اما ممکن است یک ویلا نیز لابی داشته باشد. آبنماها علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز، باعث ایجاد فضایی آرام نیز می شوند. وجود چنین المانی در فضای لابی ویلا باعث می شود، لذت کنار هم بودن در اتمسفر ویلا دو چندان شود. شاید بتوان گفت که استفاده از آبنما سنگی ویلایی کلیدی ترین نکته برای ایجاد فضایی مناسب می باشد. در ادامه حتما به برخی از مزیت هایی که استفاده از آبنما سنگی ویلایی در پی دارد، اشاره خواهیم کرد. جریان مداوم آب در آبنما سنگی ویلایی باعث می شود که آب همیشه تمیز باقی بماند. این کار باعث افزودن اکسیژن بیشتر به فضای ویلا نیز می شود. استفاده از یک آبنمای زیبا گزینه ای در جهت لوکس سازی محوطه های باز محسوب می شود. اگر زمانی قصد فروش ویلا خود را داشته باشید، این آبنمای سنگی باعث افزایش قیمت ویلا خواهد شد.
انواع سنگ آبنما ویلا؛ اهالی فنی که آبنما را می سازند، برای ساخت آبنما سنگی ویلایی ممکن است از سنگ مرمر، سیمان و سنگ های سرامیکی استفاده کنند که مسلما نوع مرمر دوام بیشتری خواهد داشت. انتخاب آبنماهای سنگی با میزان تراکم و قدرت مقاومت بالا برای فضای خارجی مناسب است ولی از طرف دیگر، افزایش هزینه را نیز در برخواهد داشت. ساخت یک دیوار سنگی راهکار خوبی برای محوطه سازی ویلا می باشد. این کار باعث ایجاد فضایی سه بعدی بر اساس تِم به کار رفته در ویلا می شود. ساخت دیواره هایی کوتاه و ضخیم می تواند ایده ای کاربردی نیز باشد، چرا که می توان از آن ها به عنوان محلی برای نشستن نیز استفاده کرد. این دیواره ها را می توان به عنوان محلی برای رویش برخی گیاهان نیز مورد استفاده قرار داد. با در نظر گرفتن این نکات ارزنده، بهترین سنگ را برای خود انتخاب کنید. برای این امر می توانید با ما مشورت کنید.


سنگ کویرات

نکات مهم در انتخاب آبنما سنگی ویلایی

قبل از انجام هر کاری، باید سعی کرد تا آنجا که امکان دارد، جوانب و حتی گاهی اوقات عواقب مربوط به آن بررسی گردند. در این جا می خواهیم به برخی از نکات مهم و تاثیر گذار در انتخاب نهایی آبنما سنگی ویلایی اشاره کنیم. بارها در طول این متن اشاره شده که گزینش آبنما سنگی ویلایی، عمدتا بر حسب علایق و سلایق افراد صورت می پذیرد. این بار می خواهیم از اسراری پرده برداریم که شاید کمتر مورد توجه دیگران بوده است و بیشتری حالت تجربی دارند. اگر چه ممکن است خود شما هم به آن ها فکر کرده باشید. لازم است در انتخاب آبنما سنگی ویلا به چندین نکته مهم توجه داشت. در ادامه به چندین توصیه از کارشناسان سنگ کویرات جهت انتخاب آبنما سنگی که طی سال ها فعالیت به دست آمده، می پردازیم. در ابتدا لازم است به جنس سنگی که در ساخت آبنمای ویلایی سنگی به کار رفته است، توجه کنید؛ با وجود با دوام بودن سنگ ها، اما کیفیت آن ها در طول عمر آبنماها تاثیر گذار هستند. لازم است در هنگام خرید آبنمای سنگی ویلایی به اندازه مکانی که قرار است آبنما را در آن قرار دهید، توجه داشته باشید و ویژگی های چشم انداز موجود در آن محل را مورد نظر قرار دهید. بسیاری تمایل دارند از آبنماهای سنگی صرفا برای ایجاد یک محوطه زیبا در ویلای خود استفاده کنند که در چنین حالتی لازم است حتما از یک آبنمای بزرگ استفاده نمایند. نکته دیگر برای تهیه آبنما سنگی توجه به ایمنی نصب آبنما می باشد. لازم است محل نصب آبنما کاملا ایمن باشد، به طوری که برق کشی های آن برای روشن شدن پمپ و ال ای دی ها اصولی و استاندارد انجام شده باشد و برای کودکان نیز خطرساز نباشد. بهترین محل برای نصب و اجرای آبنما سنگی ویلایی؛ این که آبنما را در کجای محوطه بیرون ویلای خود در نظر بگیرید، اول بسته به سلیقه خوتان دارد و دوم به نظر طراح بر می گردد. برای نصب آبنما باید به چند نکته توجه کنید که معمولا طراحان و اهالی فن آن ها را به شما می گویند. اجرای طراحی کاربردی از مواردی است که باید در طراحی محوطه ویلا در نظر داشت. برای مثال استفاده از سنگ برای محوطه ای که در آن گلدان های زیادی وجو دارد بسیار مناسب می باشد. زمانی که گلدان ها را آبیاری می کنید، مقداری آب از زیر آن ها خارج می شود. اگر این گلدان ها روی سطح سنگی قرار گرفته باشند. این آب به راحتی خشک شده و از ایجاد قارچ و کپک گیاهی جلوگیری به عمل می آید. بنابراین مطمئن خواهید بود که فضای ویلا شما تمیز و بهداشتی باقی خواهد ماند. توجه به هماهنگی میان آبنما سنگی ویلایی با سایر اجزا؛ اگر در محوطه سازی ویلای مدرن زیاد به فکر نمای سنگی یا دیگر اجزای سنگی نبوده اید، می توانید یکی از این صندلی های سنگی زیبا را با آبنمای سنگی ویلایی مورد نظرتان هماهنگ کنید و طرحی مشابه برای هردوی این اجزا در نظر بگیرید. ویلا های سنگی از زیبایی خاصی برخوردار هستند. استفاده از سنگ ها در طراحی ویلا راه حلی ایده ال برای پوشاندن کف ویلا می باشد. استفاده از مالچ و دیگر موادی که برای پوشاندن کف ویلا از آن ها استفاده می شود با گذشت زمان نیاز به تعویض داشته و در طول استفاده به نگهداری فراوان نیاز دارد. به علاوه این گونه مواد ظاهری شبیه به خاک داشته و جذابیتی ایجاد نمی کنند. استفاده از سنگ ریزه برای پوشش کف ویلا باعث ایجاد ظاهر سه بعدی می شود که زیبایی آن با دیگر گزینه ها قابل مقایسه نیست.


سنگ کویرات

ویژگی آبنما سنگی ویلایی

آبنماهای سنگی نسبت به دیگر انواع آبنماها در برابر زلزله مقاوم هستند و به آسانی خراب نمی شود. از این نوع از آبنماها می توان در مناطق گرم و خشک نیز استفاده کرد، چراکه در برابر نور خورشید به راحتی از بین نمی روند؛ ضمن اینکه مقاوم در برابر سایش نیز هستند. گفتنی است که آبنماهای سنگی دارای قابلیت نورپردازی هستند و به دلیل برخورداری از تنوع بسیار در طرح و رنگ، با هر دکوراسیونی به راحتی ست می شوند. متریال آبنمای سنگی دقیقا چیست؛ متریال اصلی آبنمای سنگی همانطور که از اسمش پیداست، سنگ است. شما می توانید انواع سنگهای مرغوب را به سنگ کویرات سفارش دهید، این بستگی به بودجه شما و کاربری آبنمای سنگی دارد. مثلا در یک ویلایی که در مناطق سردسیر قرار دارد باید از مرغوبترین سنگها استفاده کنید که در اثر سرما و یخبندان سنگ آبنما ترک نخورد و به مرور زمان دچار فرسایش نشود.در یک طراحی جذاب باید عوامل کاربردی و زیبایی شناسی هر دو به یک اندازه استفاده شود. استفاده از گیاهانی که نگهداری از آن ها آسان بوده و با شرایط محیط سازگاری داشته باشد از جمله عواملی است که باید در هنگام انتخاب گیاهان مورد توجه قرار داد. در ساخت آبنما سنگی ویلا از چه متریالی استفاده می شود؛ همانطور که از نام آبنما سنگی ویلا مشخص است، متریال اصلی در ساخت این المان زیبا برای محوطه سازی ویلا، سنگ می باشد. نوع سنگ به کار رفته در آبنماهای سنگی، وابسته به سلیقه و بودجه کارفرما است. در صورتی که در مناطق سردسیر زندگی می کنید، برای اینکه آبنمای سنگی ویلا در اثر سرما و یخبندان ترک نخورد و به مرور زمان دچار آسیب نشود، توصیه می کنیم از باکیفیت ترین نوع سنگ خریداری و استفاده کنید.


سنگ کویرات

مزایا و معایب آبنما سنگی ویلایی

مزایا آبنمای سنگی ویلا: اگر در کنار دیوار یا وسط حیاط از آبنمای سنگی برای محوطه سازی ویلا استفاده کنید، نه تنها بنای زیبایی را به ویلا یا ساختمان خود هدیه کرده اید بلکه از این مزایا هم بهره مند می شوید. آبنمای سنگی ویلایی در برابر زلزله مقاوم است، آبنمای سنگی در برابر سایش مقاوم است، آبنمای سنگی تغییر رنگ نمی دهد و آبنمای سنگی قابلیت نورپردازی دارد.
معایب آبنما سنگی ویلایی؛ اگر از آن دسته افرادی هستید که در خانه یا ویلایتان بچه های دوست و آشنا زیاد رفت و آمد می کنند نباید آبنماهایی که حجم مخزن آبشان عمیق و بزرگ است را انتخاب کنید زیرا ممکن است کودکان هنگام بازی در آن واژگون شوند و نتوانند نفس بکشند. می توانید مدل های دیگر آبنما سنگی ویلایی را انتخاب کنید که عمق چندانی ندارند. راه سنگی هم ایده خوبی است. اجرای این روش بسیار کاربردی بوده و این امکان وجود دارد که آن را به نقطه مرکزی ویلا تبدیل نمایید. با ساخت این محل دیگر نیازی نیست از میان گل ها و درختان عبور کنید و در این صورت به گیاهان شما نیز آسیب نمی رسد و کفش های شما نیز تمیز می ماند. استفاده از سنگ های بزرگ و کوچک در کنار محل ساخته شده برای دسترسی به قسمت های مختلف ویلا باعث ایجاد بافت و زیبایی محوطه ویلا می شود. به دنبال سنگ هایی با رنگ های مشابه ولی اندازه و شکل های مختلف باشید. اگر برای کف سازی این محل از کاشی استفاده می کنید به یاد داشته باشید که رنگ آن ها روشن تر از رنگ سنگ های به کار رفته در اطراف آن ها باشد. برای ایجاد چنین محلی می توانید از سنگ ریزه نیز استفاده نمایید. با استفاده از سنگ ریزه های رنگی راه باریکی برای عبور از میان ویلا ایجاد کرده و بر زیبایی محوطه ویلا بیافزایید.


سنگ کویرات

نگهداری از آبنما سنگی ویلایی

به مثابه هر سازه و یا هر محصولی دیگر، آبنما سنگی ویلایی نیز برای آنکه به خوبی کار کند و نما، زیبایی و پایداری خود را از دست ندهد، نیازمند مراقبت و نگهداری می باشد. در این بخش از نوشتار آبنما سنگی ویلایی، شما مخطابان عزیز را با برخی از الزامات و نکات مربوط به نحوه نگهداری از آبنما سنگی ویلا آشنا خواهیم کرد. رعایت هر چه بیشتر موارد گفته شده، کار را برای شما ساده تر خواهد کرد، به عمر مفید سازه خواهد افزود و از استهلاک آن کاسته خواهد شد. آبنمای سنگی را اگر در ویلا به کار برده اید همانند دیگر تزیینات داخلی و خارجی نیاز به نگه‌ داری و رسیدگی دارد. اول ببینید می توانید عملیات نگهداری از آنن را خودتان انجام دهید. مثلا در طول زمستان حتما باید خشک شوند و آب لوله‌ های آن ها خارج شود. در ادامه، به صورت پارامتری و لیست وار، به بررسی این موضوع پرداخته ایم. پس از خرید آبنما سنگی ویلا، برای اینکه از طول عمر بالایی برخوردار باشد، لازم است مراقبت های لازم را از آن داشته باشید. این موارد می تواند شامل:
تعمیر و نگهداری پمپ آبنما سنگی ویلا؛ مهم ترین قسمت آبنما، پمپ آن می باشد و جهت جلوگیری از سوختن آن، نباید هیچگاه خشک شود. بنابراین زمانی که آبنما را روشن می کنید، حتما بررسی کنید که پمپ کاملا در آب شناور باشد تا از آسیب رسیدن به موتور آبنما جلوگیری گردد. توصیه می شود از روشن و خاموش کردن مداوم آبنما بپرهیزید و در صورتی که آبنما سنگی ویلا شما مجهز به پر کننده خودکار نیست، در صورتی که در خانه حضور ندارید و با به مسافرت می روید، حتما آب نما را خاموش کرده و پمپ آن را جدا نمایید.
جلوگیری از ایجاد جلبک؛ در صورتی که آبنما سنگی ویلا در سایه قرار بگیرد، امکان ایجاد جلبک در آن نیز به مراتب کمتر از حالتی خواهد بود که آبنما در معرض نور خورشید است. دلیل این موضوع این است که جلبک ها در سایه رشد نمی کنند. همینطور اگر آب آبنمای سنگی به طور مرتب عوض شود، این موضوع به تمیز ماندن آبنما کمک می کند و رشد جلبک ها را کاهش می دهد. می توانید برای اینکه رشد آن ها را به حداقل برسانید، برای شستشوی آبنمای سنگی ویلا از مایع سفید کننده، اسید سیتریک و یا آبلیمو نیز استفاده کنید.
تمیز کردن آبنما سنگی ویلا؛ برای اینکه عمر آبنمای خود را بیشتر کنید، لازم است در بازه های زمانی مشخصی همچون هر دو ماه یکبار، اقدام به تمیز کردن آن نمایید تا مانع از شکل گیری جلبک در داخل آبنما شوید. در صورتی که سایز آبنمای شما بزرگ است، می توانید این بازه زمانی را کمی طولانی تر کنید و حداقل هر شش ماه یکبار آن را تمیز نمایید. برای تمیز کردن آبنما سنگی، لازم است ابتدا پمپ را جدا کنید و سپس جلبک های درون آن را به کمک یک برس و مواد شوینده تمیز نمایید تا از مسدود نشدن مسیر پمپ مطمئن شوید و در فصول سرد سال به ویژه در زمستان بهتر است آبنما را تخلیه کنید و سپس پمپ و سیم کشی های آن را نیز خارج کنید. تمامی این فعالیت ها منجر به افزایش طول عمر آبنما سنگی خواهد شد.
آیا مدل انتخابی شما در محل نصب خوب می شود؛ سنگ هایی که از آن ها در محوطه سازی استفاده می شود انواع مختلفی دارند و هیچ یک از آن ها شبیه به یکدیگر نیستند. پیشنهاد ما استفاده از یک سنگ بزرگ در فضای ویلا و پوشاندن اطراف آن به وسیله سنگ ریزه می باشد. با این حال زمانی که می خواهید به طراحی ویلا بپردازید می توانید علایق شخصی خود را در طراحی آن به کار گیرید.


سنگ کویرات

سخن پایانی

به ایستگاه پایانی نوشتار آبنما سنگی ویلایی رسیدیم. از تمام تلاش خود برای نگارش ساده ترین و قابل فهم ترین جملات ممکن بهره بردیم. اینکه آبنمای ویلا به عنوان یک مولفه اصلی در طراحی فضای داخلی و فضای سبز ویلا، نقش چشمگیری در یک طراحی ویلا منحصر به فرد دارد و انتخاب آن به بودجه مورد نظر، وضعیت آب منطقه، شرایط اقلیمی ‌و فضای در اختیار جهت نصب آبنما بستگی دارد، که ما در شرکت سنگ کویرات آماده ایم تا در انتخاب آبنمایی مناسب به جهت نصب در فضای داخلی یا حیاط ویلای شما، در مقام مشاوره، طراحی و نصب شما را یاری کنیم. لازم است جهت ساخت آبنمای سنگی باغی، به این موارد زیر توجه کنید؛ اگر فضای کافی دارید، اندازه آبنما را بزرگ بگیرید چراکه فضای زیباتری را ایجاد خواهد کرد. توصیه می شود از نصب آب نما در زیر درخت بپرهیزید چراکه ریختن شاخ و برگ درختان، حشرات و غیره ضمن ایجاد ظاهر ناخوشایند، منجر به گرفتگی و کثیف شدن آب نیز می شود. برای صرفه جویی در مصرف آب، حتما عمق مخزن را تا سطح قابل قبولی ثابت نگه دارید. برای پمپاژ آب به بالاترین نقطه آبشار، نیاز است که از یک پمپ قوی استفاده کنید. امید است توانسته باشیم اطلاعات مفید و کاربردی پیرامون آبنما سنگی ویلایی تقدیم حضورتان کرده باشیم.