advertise
تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست

تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست

سنگ لاشه و سنگ ورقه هردو از سنگ های پرمصرف جهت امور ساختمانی هستند. در این بین تفاوت هایی مهم بین این دو سنگ می باشد که سبب به وجود آمدن پرسش تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست شده است. در ابتدا ممکن است پرسش تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست خیلی به چشم نیاید اما معماران و متخصصان می دانند که حتی تفاوت های جزئی می تواند تاثیری شگرف بر امر ساختمان سازی داشته باشند. از این رو تیم نویسندگی سنگ کویرات چونان گذشته آستین ها را بالا زده و قصد نموده تا مقاله ای با عنوان تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست تهیه نماید. اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که بر اهمیت جزییات واقف اند ما را در ادامه مقاله تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست همراهی کنید. در پاسخ به ضرورت بررسی این که تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست باید گفت در واقع سنگ ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. ما در اینجا قصد داریم که درباره سنگ هایی مثل سنگ لاشه، سنگ مالون ، سنگ کوهی ، سنگ ورقه ای و دماوند صحبت کنیم و به طور مختصر با هر یک از آن ها آشنا شویم و در همان حین به این سوال که تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست نیز بپردازیم. ابتدا با بررسی سنگ لاشه در خدمتتان هستیم. این نوع سنگ در واقع سنگی است که به همان صورتی که استخراج می شود به همان صورت هم مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ لاشه بیشتر در ساخت دیواره ها و پل ها کاربرد دارد و علاوه بران از این نوع سنگ در کارخانه های مربوط پودر سنگ درست می کنند. این نوع سنگ خواننده مختلفی دارد. به طور کلی می توانیم بگوییم که هر نوع سنگی که به صورت اشکال نامنظم برای پی ساختمان یا پل ها از آن استفاده می شود در گروه سنگ لاشه قرار می گیرد و این اولین چیزی است که در پاسخ به تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست بیان می گردد. دومین عنوانی که قصد بررسی آن را داریم سنگ مالون می باشد.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

این نوع سنگ جزو سنگ های ساختمانی به حساب می آید که در ساخت و سازهای مهندسی کاربرد دارد. سنگ مالون در واقع جزو مجموعه های سنگ لاشه قرار دارد که به نوعی تغییر یافته است و به این نوع سنگ تبدیل شده است اما دو نوع سنگ با هم تفاوت هایی دارند و به همین خاطر است که این مقاله عنوان تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست را بر خود دارد. همان طور که گفتیم سنگ لاشه بدون هیچ تغییری مورد استفاده قرار می گیرد ولی سنگ مالون در آن تغییراتی ایجاد می شود و با این نوع تغییر برای نما زدن ساختمان کاربرد دارد که بیشتر جنبه تزیینی در نماهای ساختمان و فضای سبز و پارک دارد و همچنین برای سنگ فرش و پیاده رو هم از آن استفاده می شود. خود این سنگ هم انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع کاربرد و سلیقه مشتری برش می خورد و در بازار عرضه می گردد و همچنین در رنگ های مختلفی وجود دارد. درست است که پرسش اصلی این است که تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست ولی ما قصد داریم تفاوت سنگ لاشه وسنگ مالون با سنگ ورقه ای را مورد کنکاش قرار دهیم. در این رابطه باید گفت سنگ کوهی در واقع نوعی سنگ طبیعی است که به صورت مستقیم به صورت قطعات بزرگ از معدن استخراج می شود و برای برش زدن به کارخانه حمل می گردد. این سنگ کاربرد های مختلفی دارد و بسته به نوع آن و مقاومتش در کارهای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این سنگ در نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها ، هتل ها و غیره می باشد. علاوه براین از آنجایی که در برابر حرارت و آتش مقاومت زیادی دارد از آن برای ساخت شومینه نیز استفاده می گردد. یکی دیگر از کاربردهای این سنگ استفاده از آن در سنگ فرش پیاده رو ها و پارک ها است. همچنین برای فضای ویلاها از این سنگ بسیار استفاده می شود. بررسی کاربردهای مختلف این سنگ ها سرنخ اصلی برای فهم این مطلب است که تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست.


در ارتباط با سنگ ورقه ای نیز باید گفت سنگ ورقه ای در واقع مثل سنگ لاشه به همان صورت طبیعی و بدون هیچ تغییری مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ گونه برشی بر روی آن انجام نمی پذیرد. البته بنا به در خواست مشتری برش آن امکان پذیر است. این سنگ علاوه بر کیفیت و جنس محکمی که دارد قیمت آن هم بسیار مناسب است و جزو سنگ های ساختمانی محسوب می گردد. سنگ های ورقه ای معمولا در کف و یا نمای ویلا ها و همچنین به صورت کف پوش پیاده روها و پارک ها به دلیل استحکام و قیمت مناسب آن مورد استفاده قرار می گیرند. این سنگ ها در انواع رنگ ها در بازار موجود است. تا اینجای مقاله تلاش نمودیم به روش های گوناگونی به بررسی این که تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست بپردازیم. در ادامه بیشتر از سنگ لاشه و مالون سخن می گوییم. دو نمونه پر فروش سنگ های ساختمانی که به میزان وسیعی در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، سنگ لاشه و سنگ مالون است. همانگونه که برای سنگ لاشه و سنگ ورقه ای پرسش تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست مطرح است، این دو سنگ نیز تفاوت های زیادی با هم دارند. این تفاوت ها را می توان هم در ظاهر و ساختار سنگ و هم در زمینه کاربرد آن ها جست و جو کرد. در این جا می خواهیم به بررسی تفاوت این دو مدل سنگ در یک نگاه بپردازیم. ابتدا باید ببینیم به چه سنگی سنگ لاشه می گوییم. این سنگ ها از جمله سنگ های پر استفاده به عنوان مصالح ساختمانی است و در دسته سنگ های دگرگونی قرار می گیرد. سنگ لاشه را با عنوان تخته سنگ نیز می شناسند. این مدل سنگ که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد بسیار سنگین بوده و چگالی بالایی دارد. روی این سنگ ها هیچ گونه تراشی انجام نمی شود و ساختاری کاملا دست نخورده و طبیعی دارند. بررسی این که سنگ لاشه در چه زمینه هایی کاربرد دارد نه تنها در این که تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست حائز اهمیت است بلکه در اینجا نیز به کارمان می آید.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

این سنگ ها همان طور که پیش از این نیز گفته شد کاملا طبیعی و بدون برش استفاده می شوند. به همین دلیل قاعدتا از آن ها برای نمای ظاهری ساختمان ها استفاده نمی گردد. چرا که ساختاری تزئینی ندارند. کاربرد عمده این سنگ ها در بناهای ساختمانی به جای استفاده از سیمان و بلوک است. ساختار مستحکم و سنگین این سنگ ها در کنار مقرون به صرفه بودن شان، آن ها را به عنوان مصالح مناسب برای راهسازی و ساختمان سازی تبدیل کرده است. سنگ های لاشه انواع مختلفی دارند و همین موجب به وجود آمدن پرسش تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست شده است. جالب است بدانید که خود این سنگ ها بر اساس منابع اولیه تولید و استخراج شان به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. برای نمونه برخی از آن ها که منشا کلسیم کربنات دارد را با عنوان سنگ لاشه تراورتن می شناسند. کاربرد عمده این سنگ ها در صنایع هنری و مجسمه سازی و همچنین تولید موزاییک و انواع سنگ های مصنوعی است. دسته دیگر سنگ هایی که زیر دسته سنگ های لاشه هستند، نمونه هایی با عنوان سنگ لاشه ورقه ای است. استخراج این سنگ ها از بافت های کوه و مناطق طبیعی است و استخراج آن ها به صورت ورقه ورقه ای صورت می گیرد. این سنگ ها به دلیل ساختار طبیعی و مستحکمی که دارند در ساخت و ساز های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند. به پایان مقاله تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست رسیدیم. امیدواریم مطالبی که تا اینجا بیان شد برای مراجعان محترم مفید فایده واقع گردد. تیم نویسندگی سنگ کویرات با بررسی مقاله های گوناگون در ارتباط با سنگ لاشه و سنگ ورقه، تلاش نمود به خوبی پاسخگوی این پرسش که تفاوت سنگ لاشه ای با سنگ ورقه ای چیست باشد و سپس با گردآوری و تالیف مطالب شما را نیز در جریان قرار دهد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از طریق صفحه ی تماس با ما با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.