advertise
سنگ کویرات

سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد

سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد، در واقع این پسشی است که برای هر یک از شما در هنگام خرید انواع سنگ های طبیعی برای شما پیش خواهد آمد. اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم که سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد، در ابتدا یک مروری در مورد تاریخچه سنگ های طبیعی برای شما خواهیم داشت. در زمان های گذشته لاشه سنگ های طبیعی را به دلیل کمبود امکانات و عذم وجود دستگاه و تجهیزات مختلف بدون هیچ گونه تغییراتی مورد استفاده قرار می گرفت که هم اکنون شاهد بسیاری از آن ها هستیم. این نما های سنگی رفته رفته به حالت مدرن در آمد و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. هر یک از شما ممکن است تجربه ورود به باغ هایی که انواع سنگ های طبیعی با جلوه های خاص به کار رفته شده را داشته باشید و این در شما ترغیب شده است که در فضا های خود نیز حتی در ابعاد کم از نمای سنگی استفاده نمایید. حالا با توجه به اینکه سنگ های طبیعی در انواع و اقسام گوناگونی وجود دارد، می توان به یکی از این موارد یا به عبارتی سنگ تامبل اشاره نمود. با شنیدن سنگ تامبل، مسلما این سوال پیش می آید که سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد. کارشناسان سنگ کویرات تمام تلاش خود را در راستای پاسخ به پرسش سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد، تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما عزیزان بگذارند.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

در ابتدای پرسش سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد باید گفت که تامبل کردن فرآیندی ساده است که طی آن، سنگ های تراش نخورده در استوانه ای گردان که حاوی ساینده هاست، قرار می گیرند. لازم به ذکر است که بدانید در روش تامبل کردن بدین گونه می باشد که به تدریج هر چه کار پیش می رود به منظور دستیابی به پولیش مناسب و مورد نظر، از ساینده های ظریف تری استفاده می شود. به عبارتی می توان گفت این فرآیند پولیش بسیار شبیه به چیزی است که در نهر یا ساحل برای سنگ ها رخ می دهد، با این تفاوت که سطح پولیش بسیار بالاتر است. این ساده ترین و کم هزینه ترین مرحله گوهر تراشی به شمار می رود. همچنین در راستای سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد، باید عنوان کرد که سنگ تامبل نوعی فرآوری سنگ محسوب می شو.د که روش معمول، مرسوم و صحیح آنتیک کاری، صورت مکانیکی آن است. این بدان معنی می باشد که سنگ تراورتن در محفظه های مخصوصی ریخته می شود. در این محفظه که ساچمه هایی از فلز و یا سنگ های محکم تر از سنگ تراورتن قرار دارند. به همین منظور، فضای مخلوط از سنگ مورد نظر و ساچمه ها، در مدت زمانی خاص که بستگی به جنس سنگ و دستگاه و میزان توقع ما از آنتیک کاری دارد، حول محوری میچرخد و عمل آنتیک کاری صورت می گیرد. با این کار سطح آن توسط جسم محکم تر خورده می شود و گوشه تیز سنگ ها نیز تبدیل به حالات ربع دایره می گردد که در اصطلاح به آن تامبل گفته می شود.


البته در نظر داشته باشید روش دیگر آنتیک کاری در موضوع سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد، استفاده از اسید است. به عبارتی می توان گفت نقش اسید به گونه ای می باشد که چنانچه شما سطح روی تراورتن را با اسید شست و شو دهید تبدیل به آنتیک می گردد. البته توجه داشته باشید به این دلیل که به دلیل خاصیت اسید، به طور معمول آن به طور کامل از سنگ خارج نمی شود، بلکه این خوردگی تا مدت ها ادامه پیدا خواهد کرد که البته این را می توان یکی از ضعف های آنتیک کاری با اسید دانست. به همین منظور، برای این کار عموما از اسید سولفوریک با غلظت کم یا به عبارتی حدود ۳۰ درصد مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که بدانید پرسش سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد، از جمله مواردی می باشد که همه ی شمایی که قصد خرید سنگ تامبل را از فروشگاه سنگ کویرات دارید، باید نسبت به آن آگاهی کاملی داشه باشید که در غیر این صورت دچار سردر گمی در امر خرید خواهید شد. دانستن این نکته ضروری می باشد که سنگ تامبل نام خود را از فرآیند تولید خود می گیرد. این بدان معنی می باشد که در طی فرآیند غلت زدن، سنگ تامبل همراه با آب و شن ساینده در یک بشکه فلزی با روکش پلاستیکی یا لاستیکی قرار می گیرند. به همین مظنور، این دستگاه با سرعت ثابتی برای حدود سه تا پنج هفته بسته به پرداختی که مورد نظر است، می چرخد. در حالی که در داخل بشکه، سنگفرش ها روی یکدیگر آسیاب می شوند و در نتیجه ظاهری کلاسیک تر و دنیای قدیم به وجود می آید. این امر سبب می شود تا جلوه های زیبایی را به سنگ تامبل ببخشد. بعد از انجام این مراحل، در طول فرآیند سنگ‌ تامبل، درزگیر و دوغاب بر روی سنگ‌ های ریخته ‌شده اعمال می ‌شود تا ظاهر گرد و غبار معمولی را از بین ببرد و رنگ ‌ها، دانه‌ ها و رگه ‌های طبیعی موجود در سنگ را تقویت کند، که این امر زیبایی این نمونه از سنگ ها را دو چندان خواهد کرد.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

با فروش سنگ تامبل در فروشگاه سنگ کویرات کارشناسان را با عبارت اینکه سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد، آشنا ساخته است. یکی از مزایایی که در هنگام پردازش سنگ تامبل وجود دارد سطوح ضد لغزش آن ها می باشد. به عبارتی می توان گفت در طی فرآیند غلت دادن، منافذ طبیعی سطوح سنگ تامبل موجب می گردد تا سنگ تامبل به جای پوشش سنتی صیقلی و لعاب ‌دار، به سطوح درشت ختم گردند. به همین منظور، این امر موجب می شود تا خطر لغزش در شرایط مرطوب را کاهش دهد و سطحی ضد لغزش برای مناطقی که رطوبت بیشتری نسبت به سایر موراد را برای افراد، فراهم می کند. به عبارتی در پاسخ اینکه سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد، باید گفت که با توجه به این ویژگی ها سنگ تامبل به وجود آمده مناسب با انواع کاربرد های محیطی می باشد. سطح غیر لغزنده ای که سنگ تامبل فراهم می کنند، آن ها را برای مواردی چون استخر ها گرفته تا اطراف وان، دوش های روشویی و موارد دیگر بهترین گزینه می باشد. آن ها همچنین امکان تردد ایمن با پای پیاده در گذرگاه ها و مسیرهای اطراف ملک شما را فراهم می کنند. در ادامه ی بحث سنگ تامبل چیت و چه کاربردی دارد، باید گفت که ظاهری کلاسیک، روستایی و قدیمی سبب شده است تا امروزه، اکثر صاحبان املاک بیشتر خواهان ظاهری روستایی و فرسوده برای مناظر سخت خود هستند. همچنین چیدمان پاسیو، میدان ‌ها، عرشه استخر، مسیر های پیاده‌ روی و حتی مسیر های ورودی با سنگ تامبل نازک، حس خاصی از ظرافت و نفوذ ایجاد می ‌کند. با توجه به پرسش هایی که به سنگ تامبل چیست و چه کاربردی دارد به این نتیجه می رسیم که شما می توانید این نمونه محصولات را از فروشگاه سنگ کویرات با کیفیت و کارایی تضمینشده خریداری نمایید. در صورتی هر یک از شما عزیزان و کاربران محترم در هنگام خرید سنگ تامبا دچار تردیدی شدید، علاو.ه بر اینکه تمامی اطلاعات در وب سایت فروشگاه موجود می باشد می توانید از طریق شماره های ثبت شده با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. فروشگاه اینترنتی سنگ کویرات این افتخار را دارد تا انواع سنگ تامبل را با کیفیت بالا به شما عزیزان ارائه دهد. به همین منظور شما می توانید تمامی نمونه های سنگ تامبل را با یکدیگر مقایسه کنید و محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایید.


برای درک هر بیشتر اینکه تفاوت سنگ مالون با سنگ لاشه چیست باید گفت که سنگ مالون جوشقان دارای رگه های متنوع و گوناگون در سطح خود می باشد و دارای رنگ های متنوع مانند رگ قرمز، قرمز و زرد، رگه های لیمویی و.... می باشد. لازم به ذکر است که سنگ های مالون سبز یکی از سنگ های بسیار مرغوب در میان افراد شناخته شده است. به همین منظور این متریال یکی از سنگ های پر مصرف می باشد که علاوه بر جنبه مقاومت و ساخت و ساز، جنبه درمان و روانشناختی نیز دارد. همانطور که در قسمت های قبل اشاره شد از دیگر ویژگی های سنگ مالون، مقاومت بالای آن ها و جذب بسیار پایین آب توسط آن ها می باشد، که سبب شده دارای جایگاه خاص در میان معماران و طراحان پیدا کرده باشد. به دلیل ظاهر جذاب و مقاومت بسیار بالای آن، استفاده از این نوع سنگ در محوطه سازی، کف سازی ساختمان ها و ... زیبایی خاصی به محیط می بخشد و زیبایی محیط را دو چندان می کند. دانستن این نکته ضروری می باشد که از جمله کاربرد های سنگ مالون می توان به مواردی چون: نما سازی، سنگ فرش و راه پله، استفاده در ساخت دیوار های باربر و غیر باربر، جدول سازی، ساخت نمای پل، ساخت دیوار در پارک ها، ساخت دیوار حایل و در آخر ساخت دیوار های جدا کننده اشاره نمود.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

البته توجه داشته باشید که سنگ لاشه، سنگی نتراشیده و سنگ مالون نمونه ای از سنگ های تراشیده و دارای قابلیت چکش خواری می باشد. به همین منظور سنگ لاشه و مالون با نام سنگ های ابعادی در کارهای عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال دقت داشته باشید سنگ های مالون که در پی ساخت پایه پل و پی ساختمان استفاده می شود، در دسته سنگ های لاشه یا همان سنگ های نتراشیده قرار گرفته می شوند. در آخر می توان گفت که سنگ مالون و سنگ لاشه ای در یک گروه از سنگ های طبیعی قرار گرفته می شوند. ما در این مطالب سعی کردیم تا بتوانید اطلاعاتی دقیق و کاملی و در حین حال مختصر به شما عزیزان و کاربران محترم انتقال بدهیم. امیدواریم که این مطالب برای شما عزیزان مفید و کامل باشد. با این وجود شما عزیزان و کاربران محترم می توانید در مورد تفاوت سنگ مالون با سنگ لاشه چیست در سایت سنگ کویرات به راحتی اطلاعات خود را کسب کنید و سپس خرید خود را در همین فروشگاه انجام دهید. زیرا که فروشگاه سنگ کویرات تمامی جوانب و شرایط خریدار را در نظر گرفته است و با توجه به وجود مشکلات در رفت و آمد، ارسال به تمامی نقاط کشور خواهند داشت و دیگر نیازی به حضور شما نمی باشد. تنها با یک تلفن و مشاوره در راستای محصولات مورد نظر خود شما عزیزان و کاربران محترم می توانید خرید سنگ مالون و سنگ لاشه ای یا هر نوع سنگ طبیعی دیگر را در فروشگاه سنگ کویرات تجربه نمایید. این اطمینان نیز به شما داده می شود که تمامی سنگ های طبیعی موجود در فروشگاه سنگ کویرات از بهترین معادن استخراج شده است و توسط بهترین دستگاه های روز دنیا برش و تراش خورده است. ما تمامی محصولات خود را با تضمین برای شما عزیزان ارسال خواهیم کرد.