advertise
سنگ کویرات

سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد

همانطور که می دانید سنگ های طبیعی امروزه در صنعت ساختمان سازی و نماسازی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. سنگ های طبیعی دارای خاصیت و ویژگی هایی می باشد که شما می توانید با هزینه های بسیار پایین بهترین نما ها و فضا ها را برای خود رقم بزنید. همانطور که مستحضر می باشید سنگ ها طبیعی با توجه به تنوع و گستردگی هایی که دارند، دارای انواع مختلفی می باشند. برخی از سنگ های طبیعی با توجه به کیفیت و کارایی بی نظیرشان چون سنگ مرمر، گرانیت و.... در میان سایر سنگ ها دارای جایگاه ویژه ای می باشند که البته قیمت آن ها نیز نسبت به سایر سنگ های نمای ساختمانی بالاتر می باشد. در این مقاله قصد بر این است که در بیشتر در مورد اینکه سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، پرداخته شود. هدف ما اطلاعات کامل و جامع در مورد سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، می باشد تا بتوانید به آسانی و در نهایت اطمینان از فروشگاه اینترنتی سنگ کویرات خرید خود را انجام دهید. در ابتدای پرسش سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، باید گفت که سنگ مالون یکی از نمونه سنگ های طبیعی می باشد که از سنگ لاشه ای به شمار می رود. برخی از افراد سنگ لاشه ای و سنگ مالون را به عنوان یک نوع سنگ تصور می کنند. درست است که سنگ مالون نمونه از سنگ لاشه ای می باشد ولی به صورت تراش داده شده است. به عبارتی می توان گفت که سنگ مالون به نوعی زیر مجموعه سنگ های لاشه بوده و می توان آن را نوعی سنگ لاشه تغییریافته در نظر گرفت. لازم به ذکر است که بدانید به طورکلی سنگ مالون دسته دیگری از سنگ های ساختمانی محسوب می شود که با توجه به نوع کارایی آن ها به صورت گسترده در ساخت وساز های مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید که حتی در برخی از منابع به آن سنگ لاشه قواره یا سنگ لاشه مالون نیز گفته می شود. به همین منظور کارشناسان ما مطالبی در مورد اینکه سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، در اختیار شما عزیزان می گذارند. در واقع هدف این است که در این بخش شما را با اصلی ترین المان های این سنگ به منظور جدا سازی و شناخت آن از سایر سنگ ها به طور کلی سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، آشنا می کنیم.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

با توجه به استقبال ویژه از سنگ مالون، این نمونه از سنگ طبیعی طیف رنگی وسیع و گسترده دارد که در فروشگاه سنگ کویرات تمامی آن ها موجود می باشد. به کار بردن انواع سنگ مالون سبب شده است که این مسئله یکی از مهم ترین اصول زیبایی شناسی در استفاده از این نوع از سنگ ها به شمار برود. به همین منظور با دانش کافی در مورد اینکه سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، و همچنین با استفاده از آن می توانید آن را با تمامی نماها و یا سایر متریال های به کار رفته در محیط، به راحتی هماهنگ و ست کنید. در راستای اینکه نگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، باید این را عنوان کرد که به طورکلی اگر بخواهیم طیف رنگ سنگ مالون را برای شما شرح دهیم می توان به سنگ مالون قهوه ای، سنگ شیری، سنگ سبز، سنگ طوسی و... اشاره کرد که هرکدام ویژگی های منحصربه فردی دارند. یکی از دلایل به کار بردن سنگ مالون در بیشتر صنایع ساختمان سازی مقاومت بالای آن با جذب رطوبت پایین می باشد. با توجه به همین موارد ذکرشده در کنار ظاهر جذاب و مقاومت بسیار بالای آن، استفاده از این نوع سنگ در محوطه سازی و کف سازی ساختمان ها زیبایی خاصی به محیط می بخشد و زیبایی محیط را دو چندان می کند. سنگ های مالون را می توان بر اساس رویه های تولید دارای دسته بندی های مختلفی می باشد که در اینجا کارشناسان سنگ کویرات برای شما بیان کرده اند.


در ادامه ی معرفی سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، در نظر داشته باشید که سنگ مالون تمام تراش، همانطور که از نامش پیداست به سنگ هایی گفته می شود که تمام قسمت های آن تراش می خورد و به شکل مخروط تبدیل می شوند. البته توجه داشته باشید قسمت پشت سنگ مالون تمام تراش، همان قسمت مخروطی و یا تیز سنگ هست. لازم به ذکر است که بدانید این نوع تراش در سنگ های برای بهتر چسبیدن ملات و مواد چسبنده ایجاد می شود، به همین منظور، از این نوع سنگ به طور معمول در سفت کاری ها به کار گرفته می شوند. مالون سر تراش یا نیم تراش نیز یکی دیگر از نمونه سنگ مالون که هر چهار طرف نمای آن تراشیده شود، با این تفاوت که پشت آن بدون تراش باقی خواهد ماند. مالون اندازه، به سنگ تمام تراشی که بر اساس اندازه معینی برش داده می شود، گفته می شود. درواقع می توان این گونه بیان کرد سنگ مالون اندازه نوعی دیگر از سنگ های مالون می باشد که به صورت تمام تراش است. البته در نظر داشته باشید تراش آن متناسب با اندازه معین و مورد نظر انجام می گیرد. از این نوع سنگ مالون نما در ایجاد طاق ها، سر در ورودی و خروجی ساختمان ها استفاده می شود. همچنین در نظر داشته باشید سنگ مالونی که طول آن نسبت به ارتفاع سنگ کمتر باشد سنگ مالون کله گفته می شود و در صورتی که طول آن از ارتفاع بیشتر باشد، مالون راسته نامیده می شود. هم چنین نمونه ای از این سنگ که در کنج و نبش دیوار ها به کار گرفته می شود، با نام مالون نبشی نیز شناخته می شود. با توجه به مطالبی که در مورد سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، و همچنین تراش های خورده شده بر روی سنگ های مالون گفته شد، می توان مطرح کرد که با تغییرات عمده ای که روی سنگ های مالون صورت گرفته است، کاربرد عمده آن ها در نما زدن ساختمان ها است.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

همچنین در نظر داشته باشید سنگ مالونی که طول آن نسبت به ارتفاع سنگ کمتر باشد سنگ مالون کله گفته می شود و در صورتی که طول آن از ارتفاع بیشتر باشد، مالون راسته نامیده می شود. هم چنین نمونه ای از این سنگ که در کنج و نبش دیوار ها به کار گرفته می شود، با نام مالون نبشی نیز شناخته می شود. با توجه به مطالبی که در مورد سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، و همچنین تراش های خورده شده بر روی سنگ های مالون گفته شد، می توان مطرح کرد که با تغییرات عمده ای که روی سنگ های مالون صورت گرفته است، کاربرد عمده آن ها در نما زدن ساختمان ها است. از طرفی ناگفته نماند که کاربرد سنگ مالون به عنوان سنگ های تزئینی و نما سازی موجب به کارگیری آن ها در نما سازی فضا های سبز و پارک ها نیز شده است. از دیگر نکاتی که در مورد سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، می توان به طراحی و نما سازی مسیر های پیاده روی و سنگ فرش ها اشاره نمود. بنابراین به طور کلی اگر بخواهیم از کاربرد های سنگ مالون برای شما بیان کنیم باید گفت که استفاده از سنگ مالون در دیوار چینی، ساخت دیوار باغ، استفاده از سنگ مالون در کف و همچنین نما سازی، ساخت سنگ فرش، ساخت راه پله ساختمانی، برای جدول سازی و ساخت نمای پل، ساخت دیوار در پارک ها، حائل و جدا کننده ها می باشد.


با توجه پرسش سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، شما می توانید فروشگاه سنگ کویرات را برای خرید سنگ مالون انتخاب کنید. زیرا که این فروشگاه تمامی انواع سنگ مالون را با کیفیت و کارایی بالا و تضمین شده به شما عزیزان ارائه می دهد. لازم به ذکر است که سنگ های مالون سبز یکی از سنگ های بسیار مرغوب می باشند. این متریال یکی از سنگ های پر مصرف در فروشگاه سنگ کویرات ثبت شده است که علاوه بر جنبه مقاومت و ساخت و ساز، جنبه درمان و روان شناختی نیز دارد. کارشناسان ما تمام تلاش خود را کرده اند با آگاهی شما در مورد اینکه سنگ مالون چیست و چه کاربردی دارد، راه را برای خرید انواع سنگ مالون برای شما هموار سازند. به همین منظور فروشگاه سنگ کویرات تمامی نیاز های شما را بابت خرید سنگ مالون در نظر گرفته است و تمامی اطلاعات را که باید برای خرید این نمونه از سنگ طبیعی را داشته باشید، در اختیار شما عزیزان گذاشته است. همچنین شما در صورتی که نیاز به مشاوره داشته باشید قادر هستید از طریق شماره های ثبت شده در سایت فروشگاه با کارشناسان ما ارتیاط برقرار کنید تا بتوانند شما را در صورت نیاز به طور کامل راهنمایی نمایند. فروشگاه اینترنتی سنگ کویرات این امکان را برای شما فراهم ساخته است تا تمامی نمونه های سنگ مالون را در یک صفحه داشته باشید و بتوانید بهترین و نمونه های مورد نظر خود را انتخاب و ثبت سفارش کنید. بعد از ثبت سفارشات، محصولات خریداری شده در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد شد.

سنگ کویرات