advertise
سنگ کویرات

پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد

در این مقاله قصد داریم بررسی نماییم که پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد. آیا تا به حال به کاربرد سنگ در محوطه سازی باغ ها و فضاهای سبز توجه کرده اید. با به یاد آوردن باغ های قدیمی و بستر رودخانه ها می توان به این که پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد پی برد. سنگ یک ماده طبیعی است که در صورت قرار گرفتن در کنار دیگر عناصر طبیعت، جلوه و شکوه طبیعت را به نمایش خواهد گذاشت. به همین خاطر یکی از رایج ترین متریال جهت محوطه سازی مانند کفسازی باغ، سنگ های ساختمانی در ابعاد و انواع مختلف هستند. اما در صورت انتخاب غلط ممکن است خیلی زود تخریب شده و تجربه ناخوشایندی برای شما باقی بگذارد. از این رو تیم نویسندگی سنگ کویرات در این مقاله قصد دارد علاوه بر معرفی این که پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد، ایده های جذابی برای کاربرد سنگ در محوطه سازی نیز ارائه دهد که به طراحی نهایی شما کمک خواهد کرد. با توجه به تغییر رویه زندگی امروزه مردم و گسترش آپارتمان نشینی، نیاز به محوطه سازی بیشتر از گذشته به چشم می خورد. به همین خاطر امروزه افراد علاقمند به طبیعت و گیاهان سعی بر این دارند که قسمتی از فضای خود را به گیاهان اختصاص دهند و چه بسا که به طور کلی یک قسمت مانند پاسیو یا پشت بام را تبدیل به گلخانه یا باغ کوچکی می کنند. حال جهت محوطه سازی در مکان های مختلف مانند باغ، باغ رستوران، باغ تالار، ویلا، روف گاردن یا حتی پاسیو توجه به نکات محوطه سازی بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا در این جا هم زیبایی و القای حس طبیعت نسبت به اماکن دیگر از حساسیت بالاتری برخوردار است و هم انتخاب مصالح صحیح از نظر ساختاری نیز حساس تر از اماکن دیگر است. زیرا باغ یا محوطه در تماس با عوامل جوی مختلفی مانند باران، نورخورشید و غیره است و به طور کلی به عنوان مثال سنگفرش باغ بسیار بیشتر از سنگ کف یک واحد مسکونی در معرض آسیب دیدن است. به همین خاطر هنگام انتخاب کاربرد سنگ در محوطه سازی لازم است که به چند نکته از جمله این که پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد، دقت داشته باشید.

سنگ کویرات

سنگ کویرات

نکات کاربرد سنگ در محوطه سازی شامل دوام و ماندگاری، سازگاری با شرایط آب و هوایی و زیبایی و همخوان بودن با نوع کاربری می باشد. حال اگر انتخاب شما پیش از این سنگ ها ساختمانی بوده اما دچار نگرانی و دودلی هستید، این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که بهترین انتخاب را کرده اید. زیرا سنگ یک ماده طبیعی است و در صورت آشنایی با اینکه پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد به شکلی صحیح سنگی زا انتخاب نمود که بیشترین سازگاری با آب و هوا را دارد و مهم تر از همه کمک بسیاری به زیبایی فضا نیز خواهد کرد. با این وجود جهت اطمینان بیش تر نیاز است به این پرسش که پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد بپردازیم. مزایای کاربرد سنگ در محوطه سازی عبارت است از نگهداری آسان، طول عمر بالا، مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، ایجاد جلوه ای طبیعی و زیبا، قابل استفاده در ابعاد مختلف، موجب سهولت زهکشی و جلوگیری از فرسایش گیاهان می گردد و نقش حمایت کننده گیاهان را بر عهده دارد. در نتیجه در پاسخ به این که پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد باید ویژگی های سنگ های گوناگون را در نظر گرفت. البته در صورت انتخاب مناسب سنگ برای قسمت‌های مختلف محوطه. تمامی مزایای بیان شده برای پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد همه در گرو استفاده صحیح از آن ها است. در حقیقت پس از پاسخ به پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد باید به موضوع کاربرد سنگ ها پرداخت. مهم ترین کاربرد سنگ در محوطه سازی استفاده از آن در کفسازی و سنگفرش محوطه های باغی می باشد. سنگ با دارا بودن مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و شرایط مختلف آب و هوایی با انجام فرآوری های مختلف از جمله بهترین مصالح کفسازی محوطه های بیرونی است. حال اینکه کدام یک از سنگ ها به این منظور مناسب تر هستند و پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد خود پرسشی که در اینجا مطرح می گردد.


برای حصول بهترین نتیجه هنگام کاربرد سنگ در محوطه سازی باید ویژگی های بهترین سنگ کف محوطه را در نظر داشته باشیم که شامل سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی، استحکام و مقاومت بالا، جذب آب پایین، درجه بندی کیفی بالا، سالم و بدون ترک و شکستگی و پرداخت سطح لغزنده نباشد. همچنین به این منظور از ابعاد تایل و طولی و همچنین سنگ های لاشه، کوبیک یا مالون نیز استفاده می شود. از انواع سنگ های ساختمانی بر حسب سلیقه می توان در قسمت های مختلف فضا از جمله سنگفرش فضاهای بیرونی استفاده کرد. پرسش پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد برای محوطه سازی در اطراف گیاهان نیز مطرح می گردد. انواع دیوار سنگی در باغ به اهداف مختلف مانند جدا کردن خیابان از چمن ها یا در بستر کاشت گل و گیاهان و همچنین برای جلوگیری از فرسایش به کار می روند. البته نکته ای که در ساخت دیوار سنگی وجود دارد استفاده و یا عدم استفاده از ملات است. در صورتی که سنگ ها گرد باشند استفاده از ملات الزامی است اما سنگ های گوشه دار و مسطح بدون ملات هم روی هم سوار می شوند. پرسش پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد برای طراحی مسیر پیاده روی نیز بسیار رایج است. مسیر پیاده روی سنگی یکی از ایده هایی است که به زیبایی فضا کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر این در صورتی که در بین تخته سنگ ها گیاهان و یا چمن عبور کند نیز بسیار زیبا خواهد شد. به طور کلی ساخت آلاچیق در باغ برای استراحت و زمان های دورهمی و برای بهره بردن از طبیعت گزینه بسیار خوبی است که با مصالح مختلفی مانند چوب و سنگ قابل اجرا است. اما دوام و استحکامی که سنگ در برابر باران و عوامل مختلف دارد قابل مقایسه با چوب نیست. همچنین برای فواره ها و آبنماهای سنگی، نیمکت ها و صندلی های سنگی و روف گاردن نیز از سنگ استفاده می نماییم. سنگ یک ماده طبیعی است که اگر در کنار دیگر عناصر طبیعت به کار رود زیبایی و شکوه بیش تری را به نمایش خواهد گذاشت و به همین خاطر در این مقاله به بررسی این که پر کاربردترین سنگ در محوطه سازی کدام سنگ می باشد پرداختیم. انواع مختلف سنگ های مناسب برای محوطه سازی در وب سایت سنگ کویرات برای خریداری موجود می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان مجموعه سنگ کویرات در ارتباط باشید.

سنگ کویرات